شرکت گروه سرمایه‌گذاری سایپا در تاریخ ۱۳۴۴/۱۰/۰۱ با نام شرکت سهامی دیروپ ایران تاسیس و طی چندین مرحله تغییر نام، به گروه سرمایه‌گذاری سایپا تغییر یافت. این شرکت در سال ۱۳۸۳ در بورس اوراق بهادار تهران در گروه واسطه‌گری‌های مالی با نماد «وساپا» درج شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرمایه‌گذاری‌های شرکت گروه سرمایه‌گذاری سایپا در صنعت خودرو، صنایع نفت، گاز و انرژی، صنعت کانی‌های فلزی و غیرفلزی، صنعت انبوه‌سازی و بهره‌برداری از املاک و مستغلات و صنایع واسطه‌گری و تامین مالی است.سهامدار اصلی شرکت سایپا است که ۶۴ درصد مالکیت شرکت را دارد.
پرتفوی بورسی و غیر بورسی شرکت:
مهم ترین شرکت های بورسی سرمایه گذاری سایپا عبارتند از سایپا، هلدینگ صنعتی رنا و تامین سرمایه لوتوس پارسیان و حق تقدم آن. شرکت ارزش پرتفوی غیر بورسی ۷۵۰۰ میلیارد تومانی دارد و مهم ترین شرکت های غیر بورسی آن عبارتند از گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا ، پیشگامان بازرگانی ستاره تابان ، تجارت الکتورنیک خودروی تابان، رویال صدف کیش و انرژی گستر ساینا . در نهایت P/nav سهم زیر ۶۰ درصد است.
عملکرد شرکت:
در اخرین گزارش ماهانه شرکت که مربوط به فرودین ماه است گروه سرمایه گذاری سایپا طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ از معاملات واگذاری سهام ۶,۱۰۹ میلیون ریال درآمد داشته است. وساپا با سرمایه ثبت شده ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۳/۱۲/۳۰ از محل سود سهام محقق شده ۳,۵۹۴ میلیون ریال درآمد داشته است.

تحلیل نموداری و شمارش امواج وساپا:

وساپا در حال تکمیل یک دیامتریک محتمل چندین ساله است. این الگو از حوالی ۱۴۰۱ شروع شده و لگ های ABCD در آن شکل گرفته است. طی یکماه اتی انتظار شروع یک لگ میان مدت و بلند مدت صعودی برای سهم می رود که در قالب E شکل میگرد. E میواند دیامتریک یا ترکیبی ای باشد که الان در بخش دوم باشیم .
حد ضرر آن ۴۰۰-۳۸۰ تومان بوده و هدف های مهم قیمتی ۵۸۰-۶۰۰ و سپس ۶۷۰-۷۵۰ را دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]