چاقو کشیدن اوباما برای بایدن / عکس‌های جنجالی و فاجعه‌بار در ایکس
چاقو کشیدن اوباما برای بایدن / عکس‌های جنجالی و فاجعه‌بار در ایکس

هوش مصنوعی تولید عکس پلتفرم ایکس (توییتر سابق متعلق به ایلان ماسک) با عملکردی عجیب و گاهی فاجعه‌بار منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از زومیت، با بیانیه رسمی شرکت xAI، هوش مصنوعی تولید عکس پلتفرم ایکس در دو ورژن با نام‌های Grok-2 و Grok-2 mini معرفی شد. کاربرانی که اکانت پریمیوم و پریمیوم پلاس ایکس را دارند از امروز می‌توانند از جدیدترین مدل‌های هوش مصنوعی گراک در شبکه‌ی اجتماعی ایکس استفاده کنند.
گراک برای تولید عکس از بزرگ‌ترین هوش مصنوعی متن باز دنیا به‌نام FLUX.1 ساخت شرکت Black Forest Labs استفاده می‌کند. xAI اعلام کرد که به زودی API مدل‌های هوش مصنوعی خود را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و در آینده قابلیت مکالمه‌ی چندوجهی و تجزیه‌وتحلیل پست‌های ایکس را به گراک اضافه خواهد کرد.
اگر از گراک بپرسید که محدودیت‌های تو در تولید تصویر چیست؟ گراک در پاسخ‌ به شما می‌گوید: «من از تولید تصاویر مستهجن، بیش‌از حد خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز اجتناب می‌کنم. همچنین در تولید تصاویری که ممکن است به حق کپی‌رایت، علائم تجاری موجود و شخصیت‌های شناخته‌شده آسیب وارد کند یا آن‌ها را تحریف کند، محتاط هستم و هرگز تصاویری تولید نمی‌کنم که بتوان از آن‌ها برای فریب‌دادن یا آسیب‌رساندن به دیگران استفاده کرد، مانند تصاویر دیپ فیک که هدف از تولید آن‌ها گمراه کردن و کلاهبرداری از دیگران است.» اما تصاویری که توسط کاربران در ایکس منتشر شده است، خلاف آن را اثبات می‌کند.
مثلا اگر از گراک بخواهید تا دستور تولید یک ماده‌ی مخدر را به شما آموزش دهد او از اینکار اجتناب می‌کند، ولی اگر از او بخواهید تا تصویر یک شخص معروف مثل بیل گیتس را درحال مصرف مواد مخدر تولید کند، گراک بدون توجه به نادرست بودن نمایش مصرف مواد مخدر و چهره‌ی شخصیت‌های معروف در هوش مصنوعی‌های تولیدکننده‌ی تصویر، عکس زیر را تولید می‌کند.

یا اگر از او بخواهید تصویر دونالد ترامپ به‌همراه یک گروه نظامی چند نفره، جلوی ساختمان کاخ سفید را تولید کند که همگی سلاح‌های جنگی به دست دارند، او تصویر زیر را تولید می‌کند.

در موردی دیگر که از او خواسته شد تا عکسی تولید کند که در آن باراک اوباما با چاقو به جو بایدن ضربه می‌زند، او تصویر زیر را تولید کرد که از نظر منطقی با واقعیت همسو نیست؛ چراکه در تصویر تولید شده هر دو نفر بسیار خوشحال هستند و حتی شخصی که در پشت تصویر قرار دارد با وجود این صحنه لبخند بر لب دارد.

۵۸۵۸

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]