شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 50107
  • 05 نوامبر 2023 - 15:01
  • 49 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سکه گوش به فرمان دلار

سکه گوش به فرمان دلار
سکه گوش به فرمان دلار

اکوایران: فعالان بازار می‌گفتند به نظر می‌رسد که سکه‌بازان به دنبال تعیین تکلیف قیمت دلار هستند تا مسیر حرکتی خود را مشخص کنند.

به گزارش اکوایران، بررسی قیمت سکه امامی در بازار تهران حاکی از آن است که این فلز گران‌بهای داخلی که در روز پنجشنبه هفته قبل تا نزدیک مرز ۳۰ میلیون تومان پیشروی کرده بود در اولین روز هفته جاری تا پله سوم کانال ۲۹ میلیون تومان ریزش کرد.

گفتنی است که در چند وقت گذشته معامله‌گران شاهد روند‌های ناموفق این چنینی بوده‌اند. به عقیده کارشناسان عدم‌تغییر در شرایط درگیری‌های نظامی منطقه از جمله مهم‌ترین عوامل شکست روند افزایشی اخیر است. این افراد معتقدند که بازار در روز‌های پایانی هفته گذشته به استقبال ریسک‌های احتمالی سخنرانی دبیرکل گروه حزب الله رفته بود که پس اتمام این سخنرانی ریسک‌ها از میان رفت و رشد قیمت بازار نیز جبران شد. 

در معاملات پشت‌خطی شنبه شب هم کمتر کسی حاضر بود ریسک خرید سکه امامی را به جان بخرد و فلز زرد رنگ داخلی در مقایسه با عصر شنبه تقریبا رنج بود.

فعالان بازار می‌گفتند به نظر می‌رسد که سکه‌بازان به دنبال تعیین تکلیف قیمت دلار هستند تا مسیر حرکتی خود را مشخص کنند.

اسکناس آمریکایی که در معاملات پشت‌خطی جمعه در حدود ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رسیده بود روز گذشته کاهش معناداری را تجربه کرد و تا پله اول کانال ۵۱ هزار تومان پایین آمد.

تکتیکال کارها معتقد که سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در صورتی بالای این مرز ماندگار شود فشار خریداران دوباره به بازار سکه زیاد خواهد شد و احتمال رشد تدریجی سکه تا سطح ۳۰ میلیون تومان وجود دارد.

با این حال اگر نرخ دلار مانند روز قبل اصلاح شود این امر می‌تواند جسارت خریداران را دوباره کاهش دهد و بازار شاهد تداوم ریزش سکه شود.

به عقیده این دسته اگر سکه امامی حمایتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه نه تنها تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان بلکه پله‌های انتهای مرز ۲۸ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اتفاق بی سابقه در بازار ارز؛ قیمت تتر به زیر دلار هرات رفت 18 مه 2024

اتفاق بی سابقه در بازار ارز؛ قیمت تتر به زیر دلار هرات رفت

طی یک اتفاق بی‌سابقه قیمت تتر در روز جمعه به زیر قیمت دلار هرات رفت. شکاف تتر و قیمت دلار هرات ۲۰۰ تومان شده که معنادار است.

احتمال صعود سکه در روز شنبه 18 مه 2024

احتمال صعود سکه در روز شنبه

اکوایران: در شرایط کنونی برخی پیش‌بینی می‌کنند که ترکش طلای جهانی دامن‌گیر سکه امامی خواهد شد. در مقابل، عده‌ای دیگر معتقدند که مولفه تاثیرگذارتر بر روی نوسانات سکه امامی، نرخ ارز است.

طلای جهانی رشد کرد؛ قیمت نقره سد ۳۰ دلاری را شکست 17 مه 2024

طلای جهانی رشد کرد؛ قیمت نقره سد ۳۰ دلاری را شکست

اکوایران: معرفی مشوق‌های اقتصادی برای بازار مسکن در چین و تقویت چشم انداز کاهش نرخ بهره آمریکا سبب شد قیمت طلا و نقره روز جمعه افزایش پیدا کند و در نهایت هفته‌ای افزایشی برای این فلزات رقم بخورد

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.