شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 57748
  • 03 دسامبر 2023 - 21:00
  • 51 بازدید
  • ۰ دیدگاه

آغاز فروش اوراق ارزی در ایران

آغاز فروش اوراق ارزی در ایران
آغاز فروش اوراق ارزی در ایران

در اولین عرضه « اوراق ارزی» که در داخل کشور انجام شد؛ علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد: در گام اول ۱۰۰ میلیون یورو اوراق عرضه شده است. محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز گفت: سود این اوراق ۶ درصد است. رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: ما به […]

در اولین عرضه « اوراق ارزی» که در داخل کشور انجام شد؛ علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد: در گام اول ۱۰۰ میلیون یورو اوراق عرضه شده است. محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز گفت: سود این اوراق ۶ درصد است. رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: ما به دنبال کاهش ریسک آتی نرخ ارز هستیم. برهمین اساس هم از ابزارهای مختلف ابزار سوآپ ، فوروارد یا سلف و ارزهای محلی در مرکز مبادله استفاده کرده‌ایم.
به گفته او با فروش اوراق ارزی دیگر تجار پشت درهای بانک مرکزی نخواهند ماند و آنها مشکلات خود را در مرکز مبادله ارزی می توانند حل و فصل کنند..
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: از این پس تمام عملیات ارزی در مرکز مبادله ارزی انجام خواهد شد و بانک مرکزی صرفا سیاستگذاری می‌کند.
به گفته او با آغاز عرضه اوراق ارزی میتوانیم از ارزهایی که در خارج کشور هست هم در پروژه های سازندگی استفاده کنیم.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اتفاق بی سابقه در بازار ارز؛ قیمت تتر به زیر دلار هرات رفت 18 مه 2024

اتفاق بی سابقه در بازار ارز؛ قیمت تتر به زیر دلار هرات رفت

طی یک اتفاق بی‌سابقه قیمت تتر در روز جمعه به زیر قیمت دلار هرات رفت. شکاف تتر و قیمت دلار هرات ۲۰۰ تومان شده که معنادار است.

احتمال صعود سکه در روز شنبه 18 مه 2024

احتمال صعود سکه در روز شنبه

اکوایران: در شرایط کنونی برخی پیش‌بینی می‌کنند که ترکش طلای جهانی دامن‌گیر سکه امامی خواهد شد. در مقابل، عده‌ای دیگر معتقدند که مولفه تاثیرگذارتر بر روی نوسانات سکه امامی، نرخ ارز است.

طلای جهانی رشد کرد؛ قیمت نقره سد ۳۰ دلاری را شکست 17 مه 2024

طلای جهانی رشد کرد؛ قیمت نقره سد ۳۰ دلاری را شکست

اکوایران: معرفی مشوق‌های اقتصادی برای بازار مسکن در چین و تقویت چشم انداز کاهش نرخ بهره آمریکا سبب شد قیمت طلا و نقره روز جمعه افزایش پیدا کند و در نهایت هفته‌ای افزایشی برای این فلزات رقم بخورد

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.