حرکت خلاف جهت بیت کوین و اتریوم / ۲ رفیق از هم جدا شدند!
حرکت خلاف جهت بیت کوین و اتریوم / ۲ رفیق از هم جدا شدند!

قیمت بیت‌کوین در پی گمانه‌زنی‌های مرتبط با صندوق ETF خود افزایش می‌یافت و این در حالی بود که اتریوم یک رالی نسبتاً ضعیف را تجربه می‌کرد.

بیت کوین (BTC) برای مدتی به دلیل حواشی تأیید صندوق ETF اسپات خود، در کانون توجهات قرار داشت. به همین دلیل، اتریوم (ETH) تا حدودی به حاشیه رفت و همبستگی بین قیمت این دو ارز دیجیتال کاهش یافت.

بر اساس داده‌های کایکو (Kaiko)، همبستگی بین قیمت BTC و ETH برای اولین بار از سال ۲۰۲۱ به زیر میانگین تاریخی ۰.۷۱ رسیده است. در ماه‌های اخیر، حرکت قیمت این دو ارز دیجیتال، با یکدیگر متفاوت بوده است.

قیمت بیت‌کوین در پی گمانه‌زنی‌های مرتبط با صندوق ETF خود افزایش می‌یافت و این در حالی بود که اتریوم یک رالی نسبتاً ضعیف را تجربه می‌کرد.

در طول ۳۶۵ روز گذشته، بیت کوین شاهد افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی بوده است که نسبت به افزایش ۶۰ درصدی اتریوم، رقم بالاتری محسوب می‌شود.

با این حال، پس از تأیید صندوق‌های ETF بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال شروع به کاهش کرد؛ ولی برعکس، قیمت اتریوم در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال تأیید صندوق ETF این ارز دیجیتال، افزایش یافت.

در هفته گذشته، حجم معاملات ETH در صرافی‌های متمرکز (CEX) به بالاترین سطح خود از زمان سقوط صرافی FTX رسید.

شایان ذکر است که حجم معاملات اتریوم به صورت قابل توجهی از سایر آلتکوین‌ها بیشتر است که از افزایش فعالیت بازار و علاقه به این ارز دیجیتال حکایت دارد. این شکاف به بیشترین مقدار خود از مارس ۲۰۲۳ رسیده است.

برخی عوامل هستند که می‌توانند به افزایش بیش از پیش علاقه معامله‌گران به اتریوم در چند ماه آینده کمک کنند.جدا از تأیید احتمالی صندوق ETF اتریوم، پیشرفت‌های جدید در شبکه آن نیز می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند.

اخیراً به‌روزرسانی Dencun در شبکه آزمایشی گوئرلی (Goerli) به کار گرفته شده که نشان‌دهنده عزم تیم توسعه‌دهنده اتریوم برای بهبود شبکه اصلی است.

در سال های اخیر بیت کوین و اتریوم هر دو در صدر دنیای ارزهای دیجیتال بوده اند. بیشتر کاربران تمایل زیادی به استفاده از این دو ارز دیجیتال داشته اند. ارزش قیمتی بیت کوین و اتر نیز معمولا نسبت به سایر ارزهای دیجیتال بیشتر بوده است. بسیاری معتقدند که شاید در نهایت اتریوم بتواند از بیت کوین پیشی بگیرد اما عده‌ای دیگر به شدت با این ایده مخالف‌اند و آن را غیرممکن می‌دانند. سوال اینجاست که بیت کوین یا اتریوم ؟

بیت کوین و اتریوم چه شباهتی با یکدیگر دارند؟

پیش از اینکه به تفاوت بیت کوین و اتریوم بپردازیم بهتر است با شباهت های آن ها آشنا شویم. بیت کوین و اتریوم هر دو بر پایه فناوری بلاک چین شکل گرفته اند. هر دو راه پرداخت و تراکنش های آنها غیر قابل برگشت است. تمامی فعالیت ها بدون نیاز به یک واسطه در شبکه به طور غیرمتمرکز انجام می گیرد. این ویژگی ها در کنار رمزنگاری بود تمامی تراکنش ها، امنیت شبکه بیت کوین و اتریوم را به شدت افزایش داده است. شبکه بیت کوین و اتریوم هر دو مقداری از هزینه کارمزد را به عنوان پاداش در اختیار فعالان شبکه قرار می دهند.

از طرف دیگر در هر دو شبکه افرادی به عنوان ماینر مشغول به فعالیت هستند. وظیفه ماینرها کمک به انجام تراکنش ها است. ماینرها شبانه روزی در حال حل کردن معادلات پیچیده شبکه برای نقل و انتقال این کوین ها بر روی شبکه هستند. در ازای این ساعت و هزینه، پس از ساخت هر بلوک جدید و حل معادله شبکه مقداری کوین را به همراه کارمزد تراکنش ها به ماینرها هدیه می دهد.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]