امضای ۴ میلیارد دلار قرارداد تجاری در «ایران اکسپو ۲۰۲۴» / شکست تحریم‌ها با حضور تجار دنیا
امضای ۴ میلیارد دلار قرارداد تجاری در «ایران اکسپو ۲۰۲۴» / شکست تحریم‌ها با حضور تجار دنیا

رییس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو گفت: پیش بینی می شود درنمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بیش از ۴ میلیارد دلار موافقتنامه و قرارداد تجاری منعقد شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، مجید تکبیری رییس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در همایش معرفی ظرفیت‌ها، اهداف و برنامه‌های ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی یکی از ابزارهای بسیار مهم برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی کالاها و خدمات کشور محسوب می‌شود گفت: دولت سیزدهم از فرصت برگزاری نمایشگاه های بین المللی همواره برای معرفی توانمندی شرکت های ایرانی استفاده کرده و همانگونه که مجموعه ای از اقدامات  منجر به برگزاری موفقیت آمیز پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو در سال جاری شد، تمام تلاشمان بر کیفی بودن نمایشگاه در سال آینده و کسب دستاوردهای ملموس برای تجارت و اقتصاد کشور معطوف شده است.
تکبیری ادامه داد: برقراری ارتباط موثر و هدفمند میان شرکت های داخلی و تجار خارجی و همینطور زمینه سازی جهت انعقاد قراردادهای صادراتی و جذب سرمایه گذاری خارجی از دیگر برنامه های مدنظر است و این امید وجود دارد با دعوت حدود  ۳۰۰۰ تاجر خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا بتوان یک برنامه عملیاتی و ثمر بخش را اجرا نمود. همچنین دایر کردن فضای برگزاری نشست‌های B2B میان تجار و بازرگانان خارجی با حضور تولید کنندگان و صادر کنندگان ایرانی از دیگر برنامه‌های ستاد برگزاری نمایشگاه است و پیش بینی برگزاری حدود  ۲۰۰۰ نشست  B2B  را در ایام برگزاری نمایشگاه داریم.
تکبیری گفت: تمرکز ما در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در  شش  گروه کالاییِ محصولات شرکت‌های ایرانی   شامل صنایع غذایی، کشاورزی، شیلات، صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی_ مهندسی، گروه پتروشیمی،  است.
وی در ادامه اظهار کرد: شکست تحریم‌های ظالمانه با حضور تجار و بازرگانان کشورهای دنیا در این نمایشگاه و ایجاد روابط اقتصادی گسترده‌تر، ایجاد پایگاه‌های اقتصادی در دنیا و افزایش نفوذ سیاسی و اقتصادی در عرصه بین المللی از دیگر اهداف ما به شمار می‌رود. کشورمان با اتخاذ خط مشی‌های اقتصاد مقاومتی و تدابیر مناسب در حوزه تجارت خارجی، توانسته بر مشکلات ناشی از تحریم پیروز شده و سیاست‌گذاری‌های مناسب دولت در کنار تلاش‌های صادرکنندگان در جهت ایجاد تحول ساختاری در ترکیب صادرات غیرنفتی و شناسایی روش‌های مقابله با رفع موانع و محدودیت‌های تجاری، سبب شد که ارزش صادرات کالاها و خدمات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد .
لازم به ذکر است این نمایشگاه در مساحتی حدود ۵۰ هزار متر مربع و با حضور بیش از  ۸۰۰  شرکت  برتر صادراتی  و همچنین حدود ۳۰۰۰ تاجر خارجی از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل  دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]