رالی اتریوم و بیت کوین در سوددهی / ETH ترید کنیم یا BTC؟
رالی اتریوم و بیت کوین در سوددهی / ETH ترید کنیم یا BTC؟

در این هفته، شبکه اتریوم بیشترین میزان انتقالات سودده خود را از نوامبر تاکنون، شاهد بوده است، به طوری که نسبت سود به زیان معاملات ۲.۳ به ۱ برآورد شده است.

اتریوم در حال حاضر با جهش قیمت روبه‌رو است و در کوتاه مدت، به دنبال عبور از سطح ۳۳۰۰ دلاری است. در زمان نگارش خبر، اتریوم در محدوده ۳۳۰۰ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن با ۲.۵ درصد افزایش در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۹۶ میلیارد دلار رسیده است.

افزایش قیمت ETH در حالی اتفاق افتاده که بلاکچین اتریوم برای ارتقای دنکن (Dencun) در ماه آینده آماده می‌شود. در این میان، بر اساس داده‌های ارائه شده توسط پلتفرم Santiment، اتریوم در حال حاضر بالاترین نسبت سود/زیان در سه ماه گذشته را تجربه می‌کند و حتی از بیت کوین نیز پیشی گرفته است.

در این هفته، شبکه اتریوم بیشترین میزان انتقالات سودده خود را از نوامبر تاکنون، شاهد بوده است، به طوری که نسبت سود به زیان معاملات ۲.۳ به ۱ برآورد شده است.

در طرف مقابل، نسبت سود به زیان برای معاملات بیت کوین در همین دوره، ۱.۸ به ۱ بوده است. نمودار زیر نشان می‌دهد که فاندینگ ریت اتریوم در روز دوشنبه ۲۶ فوریه به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

با این حال، با تغییر احساسات بازار نسبت به اتریوم در روز سه‌شنبه، دارندگان موقعیت‌های خرید (Long) به سرعت این نرخ را به ۰.۰۶ درصد افزایش دادند که نشان‌دهنده رشدی ۳۰۰ درصدی نسبت به روز قبل است.

این اقدام معامله‌گران آتی اتریوم بیانگر عزم آن‌ها برای افزایش قیمت اتریوم به سطح بعدی، احتمالاً فراتر از ۳۵۰۰ دلار است.

در همین حال، داده‌های پلتفرم IntoTheBlock نشان می‌دهند که ۸۰ درصد از دارندگان فعلی اتریوم، در حال حاضر در سود هستند و به همین دلیل، تمایلی به فروش اتریوم خود ندارند.

از طرفی، ۱.۰۳میلیون آدرس ۲۱۸,۶۵۰ اتریوم را با میانگین قیمت ۳۳۰۰ دلار خریداری کرده‌اند و این موضوع می‌تواند یک مقاومت قوی در این سطح ایجاد کند.

شبکه اتریوم چیست؟

قبل از اینکه به سراغ تعریف «اتریوم چیست؟» برویم، ابتدا باید نقش واسطه‌ها را متوجه شویم.

امروزه واسطه‌ها همه جا هستند. در پشت صحنه، آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا انواع فعالیت‌های دیجیتالی را انجام دهیم. برای مثال جی میل به ما کمک می‌کند تا ایمیل ارسال کنیم. این بدان معناست که داده‌های شخصی و اطلاعات مالی ما تا حد زیادی در رایانه‌های دیگران – در سرویس‌های ابری و سرورهای متعلق به شرکت‌هایی مانند گوگل – ذخیره می‌شوند. حتی این مقاله نیز بر روی سروری که کنترل آن در اختیار شخص ثالثی است، ذخیره می‌شود. بنا به ادعای طرفداران تمرکززدایی، این ساختار می‌تواند مشکل‌ساز باشد؛ چرا که کاربران کنترل مستقیم کمتری بر روی اطلاعات و داده‌های خود دارند و فرصت‌هایی برای اعمال سانسور ایجاد می‌شود.

ایده اتریوم این است که نحوه کار اپلیکیشن‌ها را در اینترنت امروزی تغییر دهد و با جایگزین کردن واسطه‌ها با قرارداد هوشمند (Smart Contract) که قوانین را به طور خودکار اجرا می‌کنند، کنترل بیشتری به کاربران بدهد و نقش واسطه‌ها را از بین ببرد.

از سوی دیگر، اتریوم یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز است که از ارز اتر پشتیبانی می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا:

    تراکنش‌ها را انجام دهند

    از طریق استیکینگ (Staking) سود کسب کنند

    توکن غیر قابل تعویض (NFT) را ذخیره و معامله کنند

    بازی کنند

بسیاری اتریوم را «نسل بعدی اینترنت» می‌دانند؛ چرا که توسط وب ۳ (WEB۳) پشتیبانی می‌شود. از طرفی، وب ۳ از برنامه های غیرمتمرکز (DApps)، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و صرافی های غیرمتمرکز (DEXs) پشتیبانی می‌کند. به طور خلاصه، اتریوم قصد دارد با دادن آزادی بیشتر به کاربران، نحوه عملکرد برنامه‌های مبتنی بر اینترنت را متحول کند. رویکرد غیرمتمرکز اتریوم به این پلتفرم اجازه می‌دهد تا واسطه‌ها را به نفع قراردادهای هوشمند کنار بگذارد.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]