به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بورس انرژی ایران، خرید اوراق گواهی ظرفیت توسط صنایع جدید، معضل ناترازی تولید و مصرف برق در ایران را به ویژه در فصول گرم، مدیریت خواهد کرد. در دو دهه اخیر، ایجاد و توسعه صنایع انرژی بر، رشد مصرف برق را در برخی فصول به بیش از ۲۰ درصد […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بورس انرژی ایران، خرید اوراق گواهی ظرفیت توسط صنایع جدید، معضل ناترازی تولید و مصرف برق در ایران را به ویژه در فصول گرم، مدیریت خواهد کرد.

در دو دهه اخیر، ایجاد و توسعه صنایع انرژی بر، رشد مصرف برق را در برخی فصول به بیش از ۲۰ درصد رسانده؛ در حالی که متوسط رشد سالانه تولید برق در کشور ۶ درصد بوده است.

در این میان اگرچه در سال های اخیر با اعمال مدیریت بار در زمان‌های پیک مصرف و اعطای پاداش به بهینه سازی مصرف، ناترازی تولید و مصرف برق تا حدود زیادی متوازن شده و خاموشی در بخش خانگی به حداقل رسیده؛ اما راه‌حل بنیادی برای رفع ناترازی، برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت برای احداث نیروگاه‌های جدید و بهسازی و توسعه شبکه انتقال و توزیع برق است.

یکی از قدم‌های مهمی که در جهت ایجاد توازن در تولید و مصرف برق و رفع ناترازی برداشته شده، وضع قوانین و مقررات جدید در اخذ حق انشعاب یا اوراق گواهی ظرفیت توسط مصرف‌کنندگان صنعتی جدید است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]