جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 63591
  • 01 ژانویه 2024 - 18:58
  • 36 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بهمن موتور یک قدم به بخشودگی جریمه ۵ هزار میلیارد تومانی نزدیک‌تر شد!

بهمن موتور یک قدم به بخشودگی جریمه ۵ هزار میلیارد تومانی نزدیک‌تر شد!
بهمن موتور یک قدم به بخشودگی جریمه ۵ هزار میلیارد تومانی نزدیک‌تر شد!

اکوایران: شرکت بهمن موتور طی اطلاعیه‌ای در سامانه کدال از موافقت ریاست سازمان تعزیرات حکومتی در راستای درخواست شرکت بهمن موتور در خصوص ارجاع پرونده به واحد رسیدگی به شکایات موضوع ماده ۲۳ سازمان تعزیرات حکومتی جهت بررسی مجدد پرده برداری کرد.

به گزارش اکوایران؛ شرکت بهمن موتور روز ۲۹ آذر ماه امسال با تأیید جریمه ۵ هزار میلیارد تومانی این شرکت از سوی رییس سازمان تعزیرات حکومتی مواجه شد. پس از انتشار این خبر ارزش سهام شرکت بهمن که با نماد «خبهمن» در بورس تهران معامله می‌شود سقوط ۵ درصدی را ثبت کرد تا سهامداران این شرکت نیز متضرر شوند. 

روز شنبه هفته قبل مورخ دوم دی ماه رییس شورای رقابت در نامه ای به تعزیرات حکومتی به دفاع از بهمن موتور پرداخت تا این خودروساز خصوصی جریمه پنج هزار میلیارد تومانی را پرداخت نکند. محمدرضا نورانی در نامه ای که خطاب به احود اصانلو نوشته تاکید کرده شورای رقابت در دور جدید فعالیت (دور سوم) در دستور العملی که ۱۱ بهمن سال گذشته برای تنظیم بازار خودروهای سواری تدوین کرد برای اولین بار بازار خودروهای مونتاژی را نیز انحصاری تشخیص داد و این بازار را نیز مشمول قیمت گذاری دانست.

رییس شورای رقابت در ادامه نامه خود به تعزیرات حکومتی یادآوری کرده بنابراین پیش از تاریخ تصویب دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، شرکت های خودروساز ملزم به رعایت قیمت های اعلامی از سوی شورای رقابت نبودند. نکته ای که قابل تامل است اینکه نامه ای که رییس شورای رقابت به سازمان تعزیرات حکومتی نوشته به تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۲ بوده است اما مشخص نیست چرا سازمان تعزیرات حکومتی بی تفاوت به نامه یاد شده حدود یک ماه بعد از رای قطعی در پرونده اتهامی به بهمن موتور بابت گران فروشی محصولات رونمایی کرده است.

پرونده بهمن موتور دوباره بررسی می‌شود!

حال با گذشت یک هفته دیگر خبهمن در سامانه کدال از نزدیک‌تر شدن بهمن موتور به بخشودگی جریمه ۵ هزار میلیارد تومانی خبر داد و عنوان کرد که با همراهی وزرای دادگستری و وزارت صمت و پیگیری ۳۰۰ هزار سهامدار گروه بهمن ، پرونده مجدد بررسی می گردد.

متن اطلاعیه افشای اطلاعات گروه الف کدال خبهمن به شرح زیر است: 

پیرو نامه شماره ۱۱۳۵۱۰ مورخ ۱۴۰۲٫۱۰٫۱۰ سازمان بورس و عطف به نامه شماره ۱۱۳۱۸۸۱ مورخ ۱۴۰۲٫۱۰٫۴ در خصوص رای شعبه تجدید نظر سازمان تعزیرات حکومتی علیه شرکت فرعی بهمن موتور، همانطور که قبلا به اطلاع سهامداران محترم، فعالین بازار و مسئولین محترم سازمان بورس رسید، نظر به اینکه صدور رای مذکور در حق این شرکت و سهامداران بسیار اجحاف آمیز و مغایر کامل با نص صریح قوانین و مقررات ملی کشور می باشد، لذا گروه بهمن تمامی مساعی و تلاش خود را در جهت دفاع از حقوق حقه خود از طریق مراجع و مقامات ذیصلاح بعمل می آورد. اینک شرکت فرعی بهمن موتور با مساعدت و همراهی وزرای محترم دادگستری و صمت درخواست خود جهت اعمال تبصره ذیل ماده ۲۳ آیین نامه اجرایی سازمان تعزیرات حکومتی را صادر نموده و پیگیری های لازم در این خصوص در حال انجام می باشد . ”تبصره ذیل ماده ۲۳ آیین نامه اجرایی سازمان تعزیرات حکومتی: هرگاه محکوم علیه و یا رؤسای سازمان های تعزیرات حکومتی و بازرسی و نظارت، آراء قطعی شعب تعزیرات را خلاف قانون بدانند می توانند با ذکر دلیل از وزیر دادگستری تقاضای رسیدگی مجدد نمایند. چنانچه وزیر دادگستری تقاضا را وارد تشخیص دهد و یا رأساً رأی را غیرقانونی بداند پرونده را جهت رسیدگی به شعبه عالی تجدید نظر که به همین منظور در مرکز تشکیل می‌گردد ارجاع خواهد داد . رأی این شعبه قطعی است و اقدامات موضوع این مانع اجرای حکم تجدید نظر خواسته نخواهد بود.” گفتنی است ریاست محترم سازمان تعزیرات حکومتی در راستای درخواست شرکت مذکور، طی نامه شماره ۱۴۷۹۲/۱۰۰ مورخ ۱۴۰۲٫۱۰٫۱۰ پرونده را به واحد رسیدگی به شکایات موضوع ماده ۲۳ سازمان تعزیرات حکومتی جهت بررسی مجدد ارجاع نموده و واحد مذکور طی نامه شماره ۱۵۰/۲۶۷۷ پرونده را جهت بررسی، درخواست نموده است. باتوجه به مراتب فوق، موضوع مشمول تداوم فرایند رسیدگی بوده و به محض حصول نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد. 

021011

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 28 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

تست باتری خودرو و تعویض آن 27 آوریل 2024
کیان باتری | خرید اینترنتی باتری ماشین | فروش باطری خودرو

تست باتری خودرو و تعویض آن

به طور متوسط باتری خودرو بین 3 تا 5 سال دوام می آورد. عادات رانندگی شما می تواند روی عمر باتری ماشین شما تأثیر بگذارد. عوامل متعددی می تواند بر عمر باتری خودرو تأثیر بگذارد مانند سرمای بیش از حد، لرزش، دینام و غیره. اگر مدت زیادی از عمر باتری شما می گذرد و قصد دارید به سفر خارج از شهر برودید قبل از استارت زدن خودرو، بهتر است ابتدا باتری را تست کنید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.