خیرین مدرسه‌ساز سهم خود در نوسازی مدارس را دو برابر کردند
خیرین مدرسه‌ساز سهم خود در نوسازی مدارس را دو برابر کردند

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: در سال گذشته خیرین سهم ۴ هزار میلیارد تومانی خود را به ۸ هزار میلیارد تومان افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ظهر امروز در همایش مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان اسلامشهر که در تالار فاخر برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته خیرین سهم ۴ هزار میلیارد تومانی خود را به ۸ هزار میلیارد تومان افزایش داده‌اند، ولی با توجه به مشکلات موجود برای رفع کمبودها به اعتبارات بیشتری نیاز داریم.

وی افزود: با توجه به فعالیت‌هایی که انجام شده، ساخت مدرسه خیلی امیدوار کننده است تا در آینده نزدیک کمبودهای موجود برطرف شود، تاکنون تعداد بی‌شماری از فضاهای آموزشی در کشور توسط خیرین احداث و تحویل دستگاه تعلیم و تربیت شده و تعدادی دیگر نیز در حال احداث است که به زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، بیان کرد: با در نظر گرفتن کمبود فضاهای آموزشی، خیرین قریب به ۲۵۰۰ مدرسه را با مشارکت دولت احداث کرده‌اند و با توجه به اینکه سهم دولت در تامین اعتبارات محقق نشده این مدارس نیمه کاره باقی مانده و در انتظار تامین اعتبار هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ هزار کلاس درس خطرآفرین و نیازمند به بازسازی و مقاوم سازی در کشور داریم که بیش از ۳.۵ میلیون دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل و کسب علم و دانش هستند.

قفلی خاطرنشان کرد: برای رفع کاستی و جبران کمبود ۱۰۰ هزار کلاس درس نیازمند به تخریب و بازسازی، حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و برای احداث ۱۰۰ هزار کلاس درس جدید نیز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

کمبود فضاهای آموزشی و معلم در اسلامشهر

حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر در این همایش با اشاره به وجود فرصتها و پتانسیلهای بلقوه در شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: اگر بناست مشکلات در حوزه امنیت، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و… حل شود، باید توجه به آموزش افزایش یابد، نقطه گرانیگاه شهرستان موضوع آموزش و پرورش و تربیت انسان‌ها است که موجب رفع بسیاری از موضوعات می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه هر عقل سلیمی می‌گوید توجه به آموزش و پرورش لازم است، تاکید کرد: جمعیت ۳۰۰ هزار نفری از دانش‌آموزان، مربیان و اولیا در اسلامشهر نیازمند همت والای شما خیرین برای فراهم سازی زَیرساخت‌های آموزشی است، از شما خیرین میخواهم تمرکز و توجه به اسلامشهر داشته باشید.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به کمبود معلم در مدارس گفت: شهرستان اسلامشهر در کنار کمبود مدارس با کمبود معلم و دبیر نیز مواجه است، برخی کلاس‌ها هنوز شکل نگرفته که نگران کننده است گرچه از ابتدای آغاز سال تحصیلی تدابیری اندیشیده شده و امیدواریم با کمک وزیر آموزش و پرورش این مسئله مهم هم مرتفع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس در همایش مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان اسلامشهر، پس از ارائه گزارشی از وضعیت فضاهای آموزشی و ظرفیت‌ها و استعداد و پتانسیل‌های بلقوه موجود در شهرستان اسلامشهر و تجلیل از خیرین مدرسه ساز منطقه، جشن گلریزان برای جمع آوری کمک‌ها و هدایایی خیرین برگزار شد که تعهدات قابل توجهی از سوی خیرین برای اجرای پروژهای جدید و همچنین تکمیل پروژهای نیمه‌کاره و تجهیز برخی از مدارس نیازمند وسایل و تجهیزات ورزشی و لوازم آزمایشگاهی و … پذیرفته و تعهد شد.

پایان پیام/۶۷۰۲۱


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]