منتظر گشایش‌های جدید ارزی باشیم؟
منتظر گشایش‌های جدید ارزی باشیم؟

اکوایران: معاون بین الملل بانک مرکزی از گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ارزی ایران در برخی کشورها خبر داده و گفته در آینده خبررسانی می‌شود.

به گزارش اکوایران، محسن کریمی، معاون بین الملل بانک مرکزی که در جریان سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان به این کشور سفر کرده در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: در حاشیه اجلاس پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی مذاکرات خوبی با مقامات سازمان‌های بین المللی و بانک‌های مرکزی کشور‌هایی که طرف کاری ما هستند صورت پذیرفت.

براساس اظهارات کریمی، خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی میشود.

به گفته معاون بین الملل بانک مرکزی، بانک مرکزی در طی ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمی‌گرفت.

کریمی تاکید کرد: ظرف چند روز گذشته توانستیم پرداخت حج عمره امسال را از محل منابع مسدودی خودمان به بانک‌های عربستانی منتقل کنیم و از این جهت یک نگرانی که وجود داشت برطرف شد. اما هدف اصلی در این سفر این بود که این پرداخت‌ها را تبدیل به یک رابطه پولی و بانکی با بانک‌های ذیربط در عربستان بکنیم که این بتواند برای پرداخت‌های عربستان به صورت پایدار در بیاید.

پول بلوکه شده؟

اظهارات این مقام بانک مرکزی در حالی مطرح می‌شود که حسین امیرعبداللهیان، ششم شهریور ۱۴۰۲ مدعی شده بود که پول بلوکه‌ای شده‌ای در هیچ کشوری نداریم، می‌توانیم از دارایی‌هایی که در اختیار داریم، استفاده کنیم.

براساس اظهارات وزیر امورخارجه، پیگیری‌های جدی در دولت سیزدهم برای دریافت پول‌های بلوکه شده انجام شد، سال گذشته ۳۹۰ میلیون پوند مطالبات از انگلیس را که مربوط به قبل از پیروزی انقلاب بود را دریافت کردیم و این‌ در مسیر قانونی و عزتمندانه طی برای مصارفی که خودمان ترجیح دادیم، استفاده شد و صحبت‌هایی همچون نفت در مقابل غذا صحت ندارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]