ورود سکه به کانال جدید؟
ورود سکه به کانال جدید؟

اکوایران: فعالان بازار معتقدند که در قیمت سکه امامی در معاملات نقدی امروز شنبه ۲۳ دی ماه به دو دلیل احتمالا وارد کانال جدید شود. با این حال برخی معتقدند که بازارساز به راحتی اجازه صعود نخواهد داد.

به گزارش اکوایران، بنابر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی در معاملات نقدی پنجشنبه هفته گذشته در مرز ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

اما در روز جمعه برخی از سکه‌بازان پیش‌بینی کردند این فلز گران بهای داخلی در اولین روز هفته جاری احتمالا وارد کانال ۳۲ میلیون تومان خواهد شد. این دسته از فعالان بازار برای این پیش‌بینی خود دو دلیل مهم داشتند.

نخست اینکه به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه قیمت طلای جهانی در روز جمعه تا ۲۰۴۹ بالا رفت و این در حالی بود که دو روز قبل اونس طلا در حدود ۲۰۳۰ دلار قرار داشت. دوم اینکه قیمت تتر در حال حاضر در مرز ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان قرار دارد.

همچنین بنا بر ادعای برخی از معامله‌گران نرخ دلا در معاملات پشت‌خطی جمعه شب در حدود ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. تحلیلگران اقتصادی می‌گویند در صورتی که تتر با دلار تا شروع معاملات اسکناس کاغذی عقب‌نشینی نکند این امر ممکن است زمینه صعود سکه شود. با این حال برخی معتقدند که بازارساز به راحتی اجازه صعود نخواهد داد.

قیمت سکه در حال حاضر کانال ۳۲ میلیون تومان را پیش‌روی خود دارد و در صورتی که از این مرز عبور کند، احتمال اینکه تا مرز ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا برود وجود دارد. در مقابل اگر سکه از مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند ممکن است تا نیمه کانال یاد شده پایین برود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]