هوای اردبیل آرام شد
هوای اردبیل آرام شد

اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: جو استان تا روز چهارشنبه (۲۷ دی) پایدار توأم با افزایش نسبی دما در طول روز خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ۲۵ دی در جمع خبرنگاران گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان تا روز چهارشنبه (۲۷ دی) پایدار توأم با افزایش نسبی دما در طول روز خواهد بود.
وی افزود: اما همچنان طی ساعات شبانه و صبحگاهی برودت هوا و یخبندان در غالب مناطق استان بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی قابل توجه خواهد بود.
کوهی ادامه داد: با عنایت به وقوع یخبندان انجام اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم از جمله احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای، کنترل دما و رطوبت گلخانه‌ها و دامداری‌ها، حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار و ماشین آلات کشاورزی، محافظت از لوله‌های آب و گاز و بازدید ضد یخ خودروها توصیه می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان اضافه کرد: همچنین طی مدت مذکور در مناطق مرکزی و جنوبی استان جریان جنوبی بوده است و وزش باد گاهی تند پیش بینی می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به انباشت برف رخداد کولاک برف، رانده شدن برف به سطح جاده و متعاقب آن لغزندگی سطح جاده در برخی مسیرهای مواصلاتی استان احتمال می‌رود.
این مقام مسئول هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: به دلیل انباشت سنگین برف در کوه سبلان و کوه‌های باغرو وقوع بهمن در دامنه‌های این کوهستان‌ها دور از انتظار نیست، فلذا توجه به هشدار سطح زرد شماره ۷۱ (در خصوص کولاک برف و وقوع بهمن) مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل توصیه می شود.
کوهی بیان کرد: روز پنج‌شنبه (۲۸ دی) با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن آن ضمن کاهش دما بر میزان ابرناکی افزوده خواهد شد و در برخی نواحی نوار شرقی استان بارش پراکنده احتمال می‌رود.
وی عنوان کرد: این وضع جوی تا قبل از ظهر روز جمعه (۲۹ دی) در استان تداوم خواهد داشت و به تدریج با کاهش ابرناکی مجدداً بر دمای هوا در طول روز افزوده می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]