نمایشگاه دائمی محصولات مشاغل خانگی در دماوند برپا می‌شود
نمایشگاه دائمی محصولات مشاغل خانگی در دماوند برپا می‌شود

فرماندار دماوند از پیش‌بینی برپایی غرفه‌های دائمی عرضه محصولات مشاغل خانگی در دماوند خبر داد و گفت: نمایشگاه دائمی با موافقت سازمان جهاد کشاورزی استان برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند ظهر امروز به همراه سلطان‌آهی معاون عمرانی و بوربوری مسئول بازرسی فرمانداری و خدایاری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دماوند از نمایشگاه مشاغل خانگی در محل حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) منطقه گیلاوند بازدید کرد.

در این بازدید، وضعیت محصولات و صنایع‌دستی و همچنین مشکلات برخی از کارآفرینان مورد بررسی قرار گرفت.

در نمایشگاه مشاغل خانگی، انواع محصولات تولیدی مشاغل خانگی بانوان توانمند شهرستان دماوند شامل خشکبار، میوه خشک، گل طبیعی، اکسسوری،  ظروف دست ساز سفالی، البسه و بافت، مواد خوراکی، فرش و قالیچه و گلیم دست بافت و محصولات مورد نیاز شب یلدا و … با قیمت خانگی و رقابتی عرضه می‌شود.

این نمایشگاه تا ۳۰ آذر ماه دایر است که با هماهنگی به عمل آمده با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرغ و گوشت با تعرفه دولتی نیز در آن عرضه خواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند در حاشیه بازدید از نمایشگاه مشاغل خانگی اظهار کرد: طی دو سال گذشته، فعالان حوزه مشاغل خانگی از وام‌های دولتی استفاده کردند؛ وام‌های مشاغل خانگی به رونق تولید کمک کرده و افراد توانسته‌اند که درآمدی در منازل خود ایجاد کنند.

طاهرخانی در خصوص برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات مشاغل خانگی افزود: در این زمینه، طی دو سال گذشته به صورت فصلی و رایگان یک مکانی را در اختیار کارآفرینان قرار دادیم تا بتوانند تولید خود را به طور مستقیم به شهروندان عرضه کنند.

وی با اشاره به ایجاد غرفه‌های دائمی محصولات مشاغل خانگی گفت: در این راستا، جلساتی در فرمانداری دماوند برگزار و چند مکان بدین منظور مشخص شده است.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: یکی از مکان‌های مشخص شده، محلی است که در اختیار جهاد کشاورزی قرار دارد و در حال موافقت و تعامل با سازمان جهاد کشاورزی استان تهران هستیم که بتوانیم غرفه‌های پراکنده عرضه محصولات مشاغل خانگی را در این مکان متمرکز کنیم.

طاهرخانی تصریح کرد: با ایجاد غرفه‌های دائمی محصولات مشاغل خانگی، شهروندان می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را قیمت مناسب خریداری کنند و کسانی که در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند، مکانی جهت عرضه مستقیم محصولاتشان در این مکان فراهم خواهد شد.

پایان پیام/۶۷۰۱۵/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]