مراقب سلامت برای ۶۰ میلیون ایرانی/ثبت نام این مادران  برای بیمه رایگان شروع شد
مراقب سلامت برای ۶۰ میلیون ایرانی/ثبت نام این مادران  برای بیمه رایگان شروع شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد که تا اردیبهشت ماه سال جاری، ۶۰ میلیون نفر ایرانی در طرح سلامت خانواده نظارت پزشکی خواهند داشت. این طرح با همکاری مردم برای ارتقای سلامت جامعه اجرا می‌شود.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در اولین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، درباره برنامه‌های حوزه بهداشت در راستای شعار سال ۱۴۰۳ “جهش تولید با مشارکت مردم” صحبت کرد. او گفت: “خانواده” در فرهنگ‌سازی و اجرای برنامه‌های حوزه بهداشت و پیشگیری اهمیت بسیاری دارد. “برنامه جوانی جمعیت و سلامت خانواده” یکی از مهمترین برنامه‌های حوزه بهداشت است که با مشارکت مردم قابل دستیابی خواهد بود.

وی گفت: با بهینه سازی برخی امکانات و مراکز می توان از حضور و مشارکت مردم در ارائه خدمات درمانی سطح یک بهره برد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: کرونا نشان داد که هر موقع از مشارکت و حضور مردم استفاده کنیم، به هدف خواهیم رسید. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ در حوزه بهداشت با شعار “بهداشت برای مردم با دستان خودِ مردم” به تحقق شعار سال مبنی بر “جهش تولید با مشارکت مردم” کمک کنیم.

فرشیدی با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده در کشور، بیان کرد: تا اردیبهشت ماه سال جاری، ۶۰ میلیون ایرانی در طرح سلامت خانواده مراقب سلامت خواهند داشت. این طرح نیز با مشارکت مردم برای ارتقای سلامت جامعه رقم خواهد خورد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان آذربایجان غربی گفت: به منظور  اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آغاز گردیده است.

سیروس محمودیان تصریح کرد: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش “ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه‌پردازی و مستمری‌بگیر بودن متقاضی، نهایی می‌گردد و اولویت تکمیل ثبت نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام نموده‌اند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر آذربایجان غربی اضافه کرد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری صد در صد (۱۰۰%) حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

منبع:

برنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]