تحلیلگران صهیونیست اعلام کردند که احتمالا ظرف چند روز آینده به دلیل فشارهای آمریکا بر رژیم صهیونیستی و در راستای تلاش‌ها برای تحقق معامله تبادل اسرا آتش بس در غزه برقرار شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، تحلیلگران رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه اعلام کردند، جنگ غزه به شکل کنونی احتمالا در روزهای آینده به دلیل فشارهای آمریکا درباره آتش بس و تحقق معامله تبادل اسرا به پایان خواهد رسید اما احتمالا به شکل متفاوتی از طریق یورش‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عملیات ترور رهبران حماس و گروه‌های دیگر فلسطینی از سرگرفته شود.

منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نیروهای این رژیم از روز سه‌شنبه به سمت پایگاه‌های مرکزی حماس در مرکز شهر غزه پیشروی کرده و به بیمارستان الشفاء نزدیک شده‌اند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان امنیتی اعلام کرد: هدف ما اشغال تمام شهر غزه نیست. ما نیازی به آن نداریم. هدف فروپاشی مراکز حماس در شهر غزه و مقرهای فرماندهی در زیر بیمارستان‌ها و مساجد مرکزی و مراکز دیگر است و در این صورت می‌توان برای تحقق اهداف جنگ به پیشروی ادامه داد.

ناحوم برنیاع، تحلیلگر سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت، روزهای آینده احتمالا مرحله آخر و سرنوشت ساز درباره دو تلاش باشد؛ یکی جنگ علیه حماس و دیگری تلاش آمریکا و قطر برای تحقق معامله تبادل اسرا. بعد از این دوره تردیدهایی درباره اینکه آیا رژیم صهیونیستی می‌تواند در برابر فشار آمریکا در خصوص آتش بس پایداری کند یا خیر وجود خواهد داشت. به ویژه اینکه معامله تبادل اسرا مطرح است.

وی گفت: تجارب گذشته در غزه و همچنین در لبنان نشان می‌دهد که احتمال زیادی وجود ندارد که بعد از توافق آتش بس حمله زمینی ازسرگرفته شود. بعد از آتش‌بس دانش آموزان در اسرائیل به مدارس باز می‌گردند و ساکنان به محل کارشان و بازسازی شهرک‌ها آغاز خواهد شد. سربازان ذخیره خواهان بازگشت به منازل و نزد خانواده‌های خودشان هستند. ارتش اسرائیل در غزه باقی خواهد ماند و به فعالیت ادامه خواهد داد اما نه در حجم نیروهای کنونی.

برنیاع گفت، هنوز مشخص نیست که ارتش رژیم صهیونیستی بتواند به یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه و همکاران وی در دوره کنونی دست یابد. حتی اگر آنها را ترور کند حماس از بین نمی‌رود. ما در این شرایط تنها نیستیم و به دولت آمریکا نیاز داریم و باید به پیشنهادهای آن گوش کنیم.

وی گفت، دولت رژیم صهیونیستی در حال حاضر به دنبال حل و فصلی با یک روش دیپلماتیک برای دور کردن یگان ویژه حزب الله لبنان (نیروهای الرضوان) از مرزها در شمال است. اگر این اتفاق نیفتد معلوم نیست که ساکنان به شهرک‌هایشان در شمال بازگردند. ما همچنین هنوز به این سوال جواب نداده‌ایم که حماس در ازای آزادی اسرا چه چیزی را درخواست خواهد کرد؟

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]