چطور شماره شبا کارت را پیدا کنیم؟
چطور شماره شبا کارت را پیدا کنیم؟
چطور شماره شبا کارت را پیدا کنیم؟ این سؤالی است که برای بسیاری از افراد که به شماره شبا نیاز دارند مطرح می‌شود.

شماره شبا در برگیرنده تمامی اطلاعاتی است که در یک حساب بانکی وجود دارد و با در اختیار داشتن آن نیازی به دیگر جزئیات حساب نخواهیم داشت. به همین دلیل، شماره شبا طی سال‌های گذشته طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و اکثر مشتریان در بانک‌های ایرانی ترجیح می‌دهند که این شماره را در اختیار داشته باشند.

شبا شماره‌ای کاملاً منحصر به فرد و مخصوص و ویژه دارنده حساب بانکی است و به همین دلیل خطای کمتری در هنگام انتقال وجه صورت می‌پذیرد. در صورتی که این شماره اشتبا‌هاً وارد شود، سامانه‌های بانکی پیام خطا را به مشتری ارسال می‌کنند تا مشتری و یا کارمند بانک را متوجه اشتباه خود کنند. با توجه به اهمیت و مزایایی که در شماره شبا نهفته است، در این محتوا قصد داریم به این سؤال که چطور شماره شبا کارت را پیدا کنیم، پاسخ دهیم.

شناسه شبا چیست و چه کاربردی دارد؟

شبا در حقیقت‌ شناسه‌ای است که توسط بانک مرکزی ایران ابداع و تبیین شده است. بانک مرکزی ایران در سال ۱۳۸۵ و به منظور برطرف کردن ناهماهنگی بین بانکی اقدام به ایجاد شماره شبا نمود. شماره شبا در واقع دارای ۲۶ کاراکتر است و فرد در هر بانکی که دارای حساب باشد، شماره شبای منحصر به فرد آن بانک را در اختیار خواهد داشت. کد بانک، کد کشور مربوطه، نوع حساب و شماره حساب ساختار یک شماره شبا را تشکیل می‌دهند.

به همین دلیل است که می‌گوییم شماره شبا تمامی اطلاعاتی که یک فرد در حساب خود دارد را شامل می‌شود. شاید به هنگام انتقال وجه بین بانکی به این نکته توجه کرده باشید که نیازی به وارد کردن شماره حساب یا کد شعبه و بانک مورد نظر ندارید و این مسأله به دلیل کامل بودن شماره شبا است. هدف از طراحی شماره شبا در حقیقت یکپارچه ساختن سیستم انتقال وجه بین بانکی بوده است. البته شماره شبا کاربرد‌های دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود.

  • شماره شبا را می‌توان در سایت‌های مختلف به منظور دریافت خدمات الکترونیکی استفاده نمود.
  • هنگام دریافت سود سهام عدالت، شماره شبا باید ثبت شود.
  • برای خرید دستگاه کارتخوان و یا درگاه پرداخت، نیاز به ثبت شماره شبا خواهد بود.
  • برای انتقال وجه از طریق پایا و ساتنا نیز به شماره شبا نیاز خواهید داشت.
  • و در نهایت در صورتی که قصد انتقال وجه به دیگر نقاط کشور را داشته باشید، ثبت شماره شبا الزامی خواهد بود.

فواید استفاده از شماره شبا کدامند؟

هر فردی به منظور انجام دادن کار‌های بانکی به یکی از اطلاعات بانکی از جمله شماره حساب، شماره کارت و یا شماره شبا نیاز خواهد داشت. همانطور که می‌دانید شماره حساب و شماره کارت هنگام انتقال وجه با محدودیت‌هایی همراه هستند، اما با در اختیار داشتن شماره شبا متقاضی امکان استفاده از تمامی خدمات و سرویس‌های بانکی را خواهد داشت. شاید با خود فکر کنید که امکان حواله وجه با در اختیار داشتن شماره حساب و یا کارت هم امکانپذیر است، بله درست است. اما کاربر حق انتقال سقف و مبلغ محدودی را خواهد داشت، در صورتیکه فرد با در اختیار داشتن شماره شبا می‌تواند تا بالاترین سقفی که توسط بانک مرکزی تصویب شده نسبت به انتقال وجه اقدام نماید.

به علاوه می‌توانیم ادعا کنیم که شماره شبا از سطح استاندارد و امنیت بسیار بالایی برای انجام دادن کار‌های بانکی برخوردار است. فرض کنید یکی از ارقام شماره شبا هنگام انتقال وجه به درستی وارد نشده باشد، در این شرایط مبلغ واریز شده به حساب خود فرد باز خواهد گشت. از دیگر فواید شماره شبا این است که با توجه به بالا رفتن کارمزد انتقال وجه به صورت بین بانکی، با در اختیار داشتن شماره شبا و انتقال وجه از طریق پایا و ساتنا می‌توان هزینه کمتری را به عنوان کارمزد پرداخت نمود.

چگونه می‌توانیم شماره شبا دریافت کنیم؟

خوشبختانه، دریافت کردن شماره شبا به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. هر فردی با توجه به شرایط خود می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها را که در ادامه بیان می‌شوند را انتخاب کرده و نسبت به دریافت شماره شبا اقدام نماید. این که چطور شماره شبا را پیدا کنیم، به شرایط و موقعیت فرد بستگی دارد. ممکن است منزل و یا محل کار شما به شعبه و یا عابر بانک مورد نظر نزدیک باشد و به راحتی بتوانید به آن مکان مراجعه کنید.

دریافت شماره شبا با مراجعه حضوری به بانک مورد نظر

خدمات مربوط به دریافت شماره شبا در شعب بانکی به راحتی به فرد ارائه می شود و بسیاری از متقاضیان دریافت شماره شبا ترجیح می‌دهند که برای دریافت شماره شبا و یا اطلاعات بانکی دیگر مستقیماً به بانک مراجعه نمایند. از آن جایی که برای رفت و آمد به بانک علاوه بر ماندن در ترافیک و هدر رفتن وقت و زمان می‌بایست هزینه‌ای هم بابت رفت و آمد پرداخت شود، این روش کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و می‌توان گفت که مانند گذشته طرفدار زیادی ندارد.

دریافت شماره شبا با یافتن یک دستگاه عابر بانک

اگرچه یکی از راه های دریافت شماره شبا، از طریق مراجعه به دستگاه عابر بانک است، اما شما نمی‌توانید از هر عابر بانکی، شماره شبای خود را دریافت کنید. به طور مثال در صورتی که حساب شما در بانک ملی باشد، برای دریافت شماره شبا باید در جستجوی یک عابر بانک ملی باشید. ممکن است این دستگاه در نزدیکی محل کار و یا زندگی شما در دسترس نباشد و به همین دلیل باز هم مجبور هستید که برای یافتن عابر بانک مورد نظر خود وقت و حتی هزینه زیادی را صرف کنید.

دریافت شماره شبا با یافتن یک دستگاه عابر بانک

سریع‌ترین و بهترین روش برای تبدیل شماره کارت به شماره شبا کدام است؟

همانطور که در دو روش بالا توضیح دادیم، شماره شبا با مراجعه فرد به عابر بانک و یا مراجعه حضوری به شعب بانکی ارائه می شود، اما این روش دارای محدودیت هایی همچون اتلاف وقت و یا هزینه زیادی خواهد بود. بنابراین مناسب‌ترین روش برای تبدیل شماره کارت به شماره شبا از طریق اینترنت و سایت‌های معتبری است زیر نظر بانک مرکزی فعالیت کرده و این خدمات را ارائه می‌دهند.

سایت‌های زیادی وجود دارند که این خدمات در آن‌ها ارائه می‌شود. اما یکی از سایت‌های معتبر، شپا است. این سایت با فراهم آوردن امکاناتی برای دریافت شماره شبا به متقاضیان کمک می‌کند تا در خانه و یا محل کار خود بمانند و تنها در عرض چند دقیقه و با وارد کردن اطلاعاتی همچون شماره کارت یا حساب، شماره شبای خود را در اختیار داشته باشند. سایت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند باید مجوز‌های لازم را از تمامی ارگان‌ها و بانک‌ها دریافت کرده باشند و بر طبق ضوابطی که توسط بانک مرکزی ایران وضع شده، فعالیت کنند.

سریع‌ترین و بهترین روش برای تبدیل شماره کارت به شماره شبا کدام است؟

دریافت شبا با وارد کردن شماره کارت بانکی

یکی از راه‌ها وارد نمودن شماره کارت بانکی و دریافت شماره شبا است. از آنجایی که امروزه بیشتر کار‌ها با کارت بانکی انجام می‌شود، اکثر افراد آن را حفظ شده‌اند و با وارد کردن چند رقم می‌توانند شماره شبای خود را در اختیار داشته باشند.

برای انجام این کار از طریق سایت شپابا وارد کردن کارت ۱۶ رقمی می‌توانید گزینه دریافت شبا را انتخاب و شماره شبا را دریافت نمایید.

کلام پایانی

شماره شبا امروزه به عنوان یکی از اطلاعات حساب بانکی متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده است. با در اختیار داشتن این شماره امنیت و ایمنی واریز حساب افزایش خواهد یافت، در حالیکه هنگام انتقال وجه می‌توان مبلغ بیشتری را واریز نمود. از دیگر مزایای در اختیار داشتن شماره شبا پرداخت کارمزد کمتر در مقایسه با دیگر روش‌های انتقال وجه خواهد بود. به همین منظور بسیاری از افراد در جستجوی راهی برای دریافت شماره شبا هستند. روش‌های زیادی برای دریافت شماره شبا وجود دارد که مراجعه به عابر بانک و یا مراجعه حضوری به شعب بانک می‌باشد. هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به اتلاف وقت و انرژی و هزینه‌ای است که باید برای مراجعه به بانک و یا یافتن یک عابر بانک مناسب صرف شود.

یکی از راه‌های بسیار آسان برای دریافت شماره شبا، یافتن یک سایت معتبر است که طبق ضوابط و مقررات بانک مرکزی فعالیت می‌کند و دارای مجوز‌های لازم نیز می‌باشد. شپا یکی از آن سایت‌هایی است که می‌توانید با مراجعه و وارد کردن شماره حساب و یا شماره کارت، شبای خود را در اختیار داشته باشید. امیدوارم با تدوین این محتوا توانسته باشیم به این سوال که چطور شماره شبا کارت را پیدا کنیم؟ پاسخ مناسبی داده باشیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]