احتمال رسیدن دلار به محدوده ۵۵ هزار تومان !| برای بازدهی بیشتر پرتفوی خود را روی کم ریسک ببندید
احتمال رسیدن دلار به محدوده ۵۵ هزار تومان !| برای بازدهی بیشتر پرتفوی خود را روی کم ریسک ببندید

قیمت دلار گرچه در بلند مدت صعودیست اما در بازه کوتاه مدتی امکان کاهش ۸ درصد دیگر تا حمایت بعدی ۵۵ هزار تومان وجود دارد.

هادی بهرامی؛ بازار: قیمت دلار طی ۱۴ روز معاملاتی، از سقف تاریخی ۷۲ هزار تومان در اوج طمع تا محدوده ۶۰ هزار تومان ریزش کرد که در حال حاضر در کانال های تلگرامی درمحدوده ۶۱ هزار تومان و د خیابان فردوسی قلب بازار ایران ۶۰ هزار تومان و کمتر معامله میشود. این ریزش زمانی اتفاق افتاد که سرمایه گذاران در اوج طمع و خوش بینی به اهداف بالاتری در کوتاه مدت فکر میکردند؛ البته ریزش های فعلی به نشانه ریزش عمیق در بلند مدت نیست ولی هنگامی که قیمت دلار یا هر مورد دیگری در کوتاه مدت رشد زیادی را تجربه میکند، باید به روند اسپایک و تند و تیز صعود شک کرد. بعد هر رشدی، افتی هم وجود دارد که همیشه باید به آن توجه کرد و در خرید اقلام اساسی یا بازار های پایه، روند کوتاه مدتی قیمت و شاخص ترس و طمع سرمایه گذاران را هم مد نظر قرار داد. طی ۱۴ روز اخیر، قیمت دلار توسط بانک مرکزی و سیاست های انقباضی اش و همچنین سیو سود سرمایه گذاران دچار ۱۶ درصد ریزش شد که نشان میدهد دلار در کوتاه مدت روندی فرسایشی خواهد داشت و ممکن است حتی ۵۵ هزار تومان را هم ببیند علت اینکه قیمت دلار در کوتاه مدت، افزایش بیش از حد حجم تقاضا و رشد را تجربه کرد، تنش های نظامی در منطقه و افزایش تحریم ها و همچنین خروج پول سرمایه گذاران از بازار های موازی و هجوم آن به بازار دلار بود که قیمت را دچار التهاب نموده و احساس طمع و عقب ماندگی را به سرمایه گذاران منتقل کرد.

در بازه بلند مدت میتوان رشد بیشتر دلار را تا اهداف بالاتر تصور کرد ولی بهتر است در کوتاه مدت و میان مدت به سرمایه گذاری بر روی بازار های مالی تخلیه شده و کم ریسک تمرکز کنیم تا بازدهی بیشتری از آن پرتفوی مان شود

تحلیل تکنیکال دلار پس از اینکه قیمت دلار طی ۴ ماه با افزایش ۴۶ درصدی از محدوده ۵۰ هزار تومان به سقف تاریخی ۷۲ هزار تومان رسید، کاهش تنش های نظامی در منطقه، سیاست های بانک مرکزی، و فروکش کردن حرص و طمع سرمایه گذاران شوکی به قیمت دلار وارد کرد و جلوی رشد بیشتر آنرا گرفت. قیمت دلار طی ۱۴ روز با افت ۱۶ درصدی از سقف ۷۲ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان رسیده است که در حال حاضر بر روی حمایت معتبر استاتیک ماژور قرار دارد. بنظر می آید ریزش ها کمی پر حجم باشند و اگر محدوده ۶۰ هزار تومان از دست برود، حمایت معتبر بعدی ۵۵ هزار تومان خواهد بود. البته باید خاطر نشان کرد که سقوط و اصلاح های عمیقی از قیمت دلار انتظار نداریم؛ زیرا یک بازار فوق سنگین پایه است که مانند بورس و ارز دیجیتال به راحتی بالا و پایین نمیشود ولی میتوان حمایت ۵۵ هزار تومان را به عنوان کف بعدی در نظر گرفت. در بازه بلند مدت میتوان رشد بیشتر دلار را تا اهداف بالاتر تصور کرد ولی بهتر است در کوتاه مدت و میان مدت به سرمایه گذاری بر روی بازار های مالی تخلیه شده و کم ریسک تمرکز کنیم تا بازدهی بیشتری از آن پرتفوی مان شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]