تاکید دولت، واگذاری مدیریت بازار به اصناف است
تاکید دولت، واگذاری مدیریت بازار به اصناف است

سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به اینکه دولت سیزدهم اصرار بر سپردن مدیریت بازار به اصناف را دارد، گفت: آوردن مردم به صحنه حکمرانی و اقتصاد کشور از طریق تشکل‌هایی مانند اتاق اصناف امکان‌پذیر است.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه – ۱۲ دی ماه – با حضور در جمع اعضای اتاق اصناف ایران اظهار داشت: در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم که اگر امروز همه ما از جمله واحدهای صنفی می‌توانیم با امنیت به فعالیت در کشور بپردازیم، مرهون مجاهدت‌های ایشان و دیگر شهیدان هستیم.

وی اظهارکرد: اتاق اصناف یکی از بزرگ‌ترین و باتجربه‌ترین تشکل‌های کشور است و نقش ویژه‌ای در مدیریت بازار و رفع نیازهای مردم دارد.

سخنگوی دولت ادامه داد: هماهنگی و یک‌صدایی شما در اتاق اصناف در ضمن اختلاف‌نظرهای کارشناسی، می‌تواند به عنوان یک تشکیلات موفق ارزیابی شود و نمونه‌ای برای شناخت جامعه ایران است.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه دولت ورود مستقیم خود به مدیریت بازار را خلاف سیاست‌های خود می‌داند، گفت: دولت معتقد است اصناف و بازاریان خود بهتر می‌توانند بازار را مدیریت کنند.

وی یکی از محورهای مورد تاکید رئیس‌جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران در روز گذشته را سپردن مدیریت بازار به اصناف و در نظرگرفتن سرمایه و تسهیلات برای حمایت از کسب‌وکارها به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک عنوان کرد و گفت: فرهنگ ایران و ایرانی با اصناف و کاسبی‌های خرد، عجین شده است و ما تقویت این فرهنگ و سازوکار را تقویت اقتصاد کشور می‌دانیم.

بهترین ترکیب حوزه اصناف را در دولت سیزدهم داریم
رئیس اتاق اصناف ایران هم به مهم‌ترین دغدغه‌های اصناف کشور اشاره کرد و پررنگ‌تر شدن نقش اصناف در تصمیم‌گیری‌های کلان در خصوص کسب‌وکارها، گلایه از تأسیس اتاق‌های موازی اصناف در حوزه کشاورزی، رقابت‌ناپذیری اصناف با فروشگاه‌های بزرگ و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک را از جمله این موارد برشمرد.

مجتبی صفایی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ سال عضو هیأت مدیره اتاق اصناف هستم و حدود ۹ وزیر صمت در این مدت بر سرکار بوده‌اند که بهترین ترکیب در این حوزه را ما اکنون در دولت سیزدهم شاهد هستیم.

وی از بهادری جهرمی خواست تا دستور وزیر کشور برای استفاده از روسای اتاق اصناف استان به‌ عنوان مشاورین حوزه اصناف در استان‌ها در هیأت دولت مورد حمایت قرار گیرد.

در این جلسه که دبیران کمیسیون‌های اقتصادی و زیربنایی دفتر هیأت دولت و برخی مسئولان وزارت صمت نیز حضور داشتند، ۲۱ نفر از رؤسای اتاق‌های اصناف استانی، در حضور سخنگوی دولت به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات و دغدغه‌های صنفی خود پرداختند.

از جمله مهم‌ترین مطالب بیان‌ شده توسط نمایندگان اصناف می‌توان به لزوم رفع انحصار واردات برخی قطعات و تجهیزات از شرکت‌های بزرگ، ضرورت معافیت مالیاتی کسب‌وکارهای کوچک، سپردن کنترل بازار به کسب‌وکارها، افزایش تسهیلات اصناف، جلوگیری از تصدی‌گری دولت در اصناف و برون‌سپاری به بخش تعاونی و خصوصی، ضرورت تسهیل در صدور مجوز برخی کسب‌وکارها مانند هتلداران، نظارت بیشتر بر نرم‌افزارهای خرید و فروش برخط اجناس و املاک و ضرورت حمایت دولت برای به روز کردن واحدهای صنفی، اشاره کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]