خط و نشان مجلس برای بازار دارو / ماجرای تامین ارز چه شد؟
خط و نشان مجلس برای بازار دارو / ماجرای تامین ارز چه شد؟

رئیس مجلس در پاسخ به تذکری مبنی بر وضعیت بازار ارز و دارو، اعلام کرد که در این زمینه گزارش‌های نظارتی تدوین شده است که در اولویت کاری نظارتی مجلس قرار دارد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی روز (دوشنبه، ۲۰ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری خود به وضعیت بازار دارو اشاره کرد. وی بیان کرد که در جلسه علنی ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲، در جمع‌بندی گزارش ماده ۱۰۷ کمیسیون بهداشت در خصوص دارو، ۴ بار گزارش نظارتی در ارتباط با دارو در حوزه بهداشت و درمان در صحن علنی برگزار شده است و به علاوه دو ماه مهلت داده شده است تا وضعیت بازار دارو بهبود یابد و نظارت بر بازار به شدت تشدید شود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین تاکید شد که وزارت بهداشت و درمان گزارشی در خصوص وضعیت بازار به صحن مجلس ارائه کند، سوال این است که امروز دو ماه از آن زمان گذشته چه اتفاقی رخ داده است؟ هنوز هم مردم در تهیه برخی دارو‌ها از جمله دارو‌های بیماران پیوندی با مشکلات جدی مواجه هستند که باید فورا رسیدگی شود.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر، ضمن تائید اظهارات نماینده تذکر دهنده در خصوص برگزاری جلسه درباره وضعیت دارو، گفت: در این زمینه گزارش دیوان محاسبات به هیات رئیسه و کمیسیون بهداشت ارائه شده و معاونت نظارت نیز گزارش را جمع بندی کرده و کمیسیون بهداشت این موضوع را در دستورکار خود دارد.

رئیس مجلس افزود: در جلسات هیات رئیسه تصمیم گیری خواهد شد که روال جلسات علنی احتمالا به همان روز‌های یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه بازگردد و ما در روز‌های سه شنبه نظارت ستادی خواهیم داشت و موضوع دارو را اولویت کار خود قرار خواهیم داد.

دکتر قالیباف ادامه داد: در رابطه با موضوع ارز نیز که نماینده سیرجان تذکری داد، کمیسیون اقتصادی چند ماه قبل گزارشی درباره وضعیت بازار ارز به دولت ارائه کرد و روز گذشته نیز مجددا نامه‌ای از طرف کمیسیون به دولت ارسال شد که در این رابطه حتما باید جلساتی را با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برگزار کنیم، چون موضوع مسئله مهمی است بتوانیم آن را به صورت مشترک بین دولت و مجلس حل و فصل کنیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه نرخ تعرفه ویزیت پزشکی تنها در مسیر شورای عالی بیمه باید انجام شود اظهار کرد: تعرفه‌گذاری روال قانونی دارد و باید از مسیر شورای عالی بیمه انجام شود و اگر انجمنی از این قانون تمرد کند بر خلاف قانون است و هویت خود را زیر سوال می‌برد.

به گزارش ایسنا بهرام عین اللهی ـ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ـ با تاکید بر اینکه نرخ تعرفه ویزیت پزشکی تنها از مسیر شورای عالی بیمه باید انجام شود، اظهار کرد: هرگونه تعرفه گذاری خارج از مسیر شورای عالی بیمه غیرقانونی است.

وی ادامه داد: اینکه هر انجمنی تعرفه‌ای مشخص کند خلاف قانون است. قانون مجلس تعیین کرده است که شورای عالی سلامت و بیمه‌ها باید تعرفه‌ها را مشخص کنند این تعرفه‌ها به برنامه بودجه ارسال شود و پس از تایید این بودجه‌ها به هیئت دولت ارسال شود تا هیئت دولت آن را تصویب کند.

عین اللهی تاکید کرد: تعرفه گذاری روال قانونی دارد و اگر انجمنی از این قانون تمرد کند بر خلاف قانون است و هویت خود را زیر سوال می‌برد. حرمت امامزاده به متولی آن است و ما باید خودمان حرمت خود را نگه داریم و اگر ما با هم همراه نباشیم دیگر مردم به ما اعتماد نمی‌کنند.

منبع:

باشگاه خبرنگاران جوان

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]