اوتو اکسپوی تهران چه تأثیری در صنعت خودروسازی ایران می‌گذارد؟
اوتو اکسپوی تهران چه تأثیری در صنعت خودروسازی ایران می‌گذارد؟

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، فناوری‌های نوین و صنایع وابسته تهران با نام تجاری اتو اکسپو تهران پس از گمانه‌زنی‌های فراوان سرانجام از دهم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا پانزدهم بهمن ‌ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، این امید می‌رود که اتو اکسپو تهران به میزبانی آژانس تبلیغاتی کانون ایران نوین، با تمرکز بر نمایش نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید و تبادل دانش متخصصان حوزه خودرو و صنایع مربوطه، به بستری بی‌نظیر برای حل مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه تبدیل شود و گامی روبه‌جلو برای صنعت خودروسازی کشور باشد.
در این مطلب با بررسی تاثیر اتو اکسپوی تهران بر صنعت خودروسازی ایران، اهمیت این رویداد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.
کدام صنایع در اتو اکسپوی تهران حضور دارند؟
طبق اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته توسط سایت اتو اکسپو تهران، این نمایشگاه از ۵ بخش مجزا تشکیل‌ شده است و که این بخش‌ها با رنگ‌های متفاوت در لوگوی این رویداد مهم صنعتی و تجاری نیز نمود یافته‌اند.
بخش‌های مختلف اتواکسپو تهران عبارتند از:

صنایع و شرکت‌های مرتبط با خدمات خودرو
تولیدکنندگان و واردکنندگان خودروهای سبک و سنگین
شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور
تولیدکنندگان و واردکنندگان قطعات خودرو
صنایع وابسته حوزه خودرو و غیره

حضور بخش‌های متفاوت صنعت خودروسازی در کنار یکدیگر و وجود فرصت هم‌اندیشی در فضای نمایشگاهی، این امید را بیش از گذشته زنده نگه‌ می‌دارد که بتوانیم تاثیر مثبت این رویداد را بر صنعت داخلی و کیفیت زندگی شهروندان مشاهده کنیم.
تأثیرات اتو اکسپو بر صنعت خودروسازی چیست؟
حضور گسترده طیف وسیعی از صنایع و شرکت‌های حوزه خودرو می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر فضای خودروسازی بگذارد و آینده‌ای روشن برای این صنعت ترسیم کند. در صورت استفاده حداکثری از این فرصت بی‌نظیر، باید انتظار داشت که شاهد تحولی بی‌نظیر و موجی از نوآوری در این صنعت باشیم.
برای دستیابی به این تاثیرات مثبت، اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ یا پنجمین نمایشگاه خودرو تهران باید به شکلی متفاوت از سال‌های قبل برگزار و از دستاوردهای آن بهره‌برداری شود.
 با توجه به برگزاری این رویداد پراهمیت کشوری توسط کانون ایران نوین که سابقه درخشانی در امر تبلیغات و برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ داخلی و خارجی داشته است، تحقق این امر بسیار دست‌یافتنی به‌نظر می‌رسد.
در ادامه به تاثیرات پیش‎‌بینی‌شده اتو اکسپو تهران بر صنعت خودرو می‌پردازیم.
حل چالش‌های پیش روی صنعت خودرو داخلی
صنعت‌ خودرو کشور با مشکلات مختلفی دست ‌به ‌گریبان است که همیشه تاثیر منفی خود را به‌صورت مستقیم بر تولیدکنندگان، واردکنندگان و مصرف‌کنندگان گذاشته‌اند و همه از آن متضرر شده‌اند. از طرف دیگر دغدغه‌ها و چالش‌های پیش رو، همچون مشکلات محیط‌زیستی و کمبود منابع باعث نگرانی بسیاری از اقشار مردم، محققان و مسئولان این حوزه شده است.
اتو اکسپو تهران با برگزاری پنل‌های تخصصی با رویکرد حل مسائل و چالش‌های صنعت خودرو می‌تواند تاثیر به‌سزایی بر حل این مشکلات بگذارد.
با توجه به برنامه‌های نمایشگاه فعلی، دستیابی به راه‌حل‌های عملی و شکل‌گیری پیمان‌های همکاری بین صنایع مختلف حوزه خودرو برای حل مسائل دور از ذهن نخواهد بود.
تبادل دانش و تجربه
اتو اکسپو تهران محلی برای گردهمایی تمام فعالان، علاقه‌مندان، متخصصین، اساتید دانشگاه و پژوهشگران حوزه خودرو است. با توجه به بین‌المللی بودن این نمایشگاه این امید وجود دارد که بسیاری از متخصصین منطقه و حتی جهان نیز در این رویداد حضور یابند.
با توجه به این مطلب، اتو اکسپوی تهران فرصتی بی‌نظیر برای تبادل دانش، تجربه و هم‌اندیشی خواهد بود.
از سوی دیگر برگزاری ورکشاپ‌ها و رویدادهای تخصصی در حوزه‌های مختلف صنعت خودرو جزء برنامه اصلی روزهای مختلف نمایشگاه خودرو تهران است. این ورکشاپ‌ها فرصت‌های ارزشمندی برای آموزش و انتقال تجربه به فعالین صنعت را فراهم می‌کنند.
توسعه بازار داخلی و بین‌المللی
هر نمایشگاه فرصتی بی‌نظیر است برای رونمایی از محصولات جدید، ایجاد آگاهی از برند و به‌دست‌آوردن جایگاه بیشتری در بازار؛ با وجود این، تجربه نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌ها قدر این فرصت را نمی‌دانند.

در نمایشگاه‌های خودروی قبلی، عموما شاهد نمایش خودروهای تکراری و جای خالی هرگونه خلاقیت و نوآوری بودیم.
طبق اظهارات امید نجبا، رئیس ستاد برگزاری اتو اکسپو تهران، در نمایشگاه امسال بیش از ۹۵% خودروسازان و واردکنندگان خودرو با جدیدترین محصولات خود حضور خواهند داشت.
از طرف دیگر نمایشگاه امسال دارای فضای تست درایو (Test Drive) است تا شرکت‌های مختلف بتوانند بدون محدودیت تجربه تست جدیدترین محصولات خود را به بازدیدکنندگان ارائه دهند.
این اتفاق باعث رقابتی‌شدن بازار خواهد شد و در این فضا تمام شرکت‌ها ملزم به افزایش سطح کیفی خودروها، ارائه بهترین خدمات و پشتیبانی محصولات هستند.
آشنایی مخاطبان داخلی و بین‌المللی با تولیدات و فناوری‌های جدید می‌تواند بازار آن‌ها را توسعه دهد. این رویداد برای بسیاری از شرکت‌ها و صنایع تازه‌نفس می‌تواند نقطه‌ای برای اوج‌گیری در بازار داخلی و بین‌المللی باشد.
ترویج فناوری‌های روز دنیا در صنعت خودروسازی داخلی
در این سال‌ها، استفاده از فناوری‌های روز دنیا مثل خودروهای برقی و اتوپایلوت تبدیل به ترند صنعت خودروسازی در سطح جهان شده‌اند.
اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ محل مناسبی برای آشنایی خودروسازان داخلی با آخرین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های صنعت خودروسازی خواهد بود و این اتفاق تاثیر چشمگیری بر بهبود استانداردهای خودروسازی داخلی و افزایش کیفیت آن‌ها خواهد داشت.
از طرف دیگر با ورود خودروهای برقی به کشور انتظار دیدن انواع اتومبیل برقی را در نمایشگاه خودرو تهران خواهیم داشت. واردکنندگان و تولیدکنندگان خودروهای برقی می‌توانند برای اولین‌بار تجربه سواری این اتومبیل‌ها را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهند.
اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲؛ تولد دوباره صنعت نمایشگاهی در کشور
خلاقیت و نوآوری پازل گمشده رویدادهای نمایشگاهی در سال‌های اخیر بوده است. طبق اظهار نظر بسیاری از کارشناسان، این نمایشگاه‌ها عموما به ‌جایی برای تکرار و بازنمایی کهنگی‌های گذشته تبدیل شده بودند و هیچ‌کس به دنبال پیاده‌سازی طرحی نو نبوده است.
شنیده‌ها حاکی از این است که اتو اکسپو تهران به شیوه دیگری برگزار خواهد شد و باید منتظر رویدادی کاملا متفاوت باشیم.
با توجه به برگزاری این نمایشگاه توسط کانون ایران نوین، بزرگترین آژانس تبلیغاتی کشور، این اتفاق دور از ذهن نیست. در صورت تحقق این رویا نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ یا اتو اکسپو می‌تواند روحی تازه به صنعت نمایشگاهی بدمد و به الگویی برای نمایشگاه‌های آتی تبدیل شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]