تتر در آستانه رکوردشکنی / ارزش بازار به ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد؟
تتر در آستانه رکوردشکنی / ارزش بازار به ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد؟

تتر فراتر از ارائه ثبات، دارای یک عملکرد مالی قوی نیز است. این شرکت اخیراً از سود هنگفت ۳ میلیارد دلاری در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ خبر داده که بخش قابل‌توجهی از آن ناشی از بهره اوراق خزانه‌داری ایالات متحده و سود حاصل از افزایش ذخایر طلا و بیت کوین آن بوده است.

تتر (USDT) به عنوان بزرگ‌ترین استیبل‌کوین بازار، در آستانه رسیدن به ارزش بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری است. این نقطه عطف تاریخی نشان‌دهنده تسلط غیرقابل انکار این استیبل‌کوین در بازار است، اما همچنین توجهات را به چالش‌های نظارتی حول این شرکت و پیامدهای بالقوه آن بر چشم‌انداز بازار ارزهای دیجیتال جلب می‌کند.

موفقیت تتر به ارزش پایدار ارائه شده توسط آن بستگی دارد. برخلاف ماهیت بی‌ثبات بیت کوین و همتایان آن، ارزش تتر با دلار آمریکا پیوند خورده است و هر تتر همواره نزدیک به ۱ دلار قیمت دارد.

این ثبات، سرمایه‌گذارانی را که به دنبال یک پناهگاه در بازار متلاطم کریپتو هستند، به خود جذب کرده و همچنین آن را به گزینه‌ای مطلوب برای معامله، ذخیره ارزش و مشارکت در پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) تبدیل می‌کند.

تتر فراتر از ارائه ثبات، دارای یک عملکرد مالی قوی نیز است. این شرکت اخیراً از سود هنگفت ۳ میلیارد دلاری در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ خبر داده که بخش قابل‌توجهی از آن ناشی از بهره اوراق خزانه‌داری ایالات متحده و سود حاصل از افزایش ذخایر طلا و بیت کوین آن بوده است. این سلامت مالی، اعتماد کاربران را به توانایی تتر در راستای حفظ پیوند خود با دلار آمریکا و انجام تعهداتش، تقویت می‌کند.

با این حال، مسیر تتر برای دستیابی به نقطه عطف ارزش بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری، بسیار پر چالش است. بررسی‌های متداوم رگولاتورها، بزرگ‌ترین مانع در این مسیر است.

در حالی که شرکت تتر خارج از حوزه قضایی ایالات متحده فعالیت می‌کند، پیوند آن به دلار آمریکا و تعاملات احتمالی با نهادهای آمریکایی، این شرکت را در معرض کنترل بالقوه رگولاتورهای ایالات متحده، به ویژه از طریق تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) قرار می‌دهد.

این عدم قطعیت نظارتی موجب ایجاد ابهام در مورد آینده تتر شده است و برخی از کارشناسان، ثبات آن در طولانی‌مدت را زیر سوال برده‌اند.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

تتر در جولای ۲۰۱۴ با نام RealCoin راه‌اندازی شد و در نوامبر ۲۰۱۴ به تتر تغییر نام داد. این ارز دیجیتال که در اصل مبتنی بر بلاکچین بیت‌کوین بود، اکنون از پروتکل‌های Omni، اتریوم، سولانا، ترون، آلگورند، EOS، پالیگان، بی‌ان‌بی چین، اوالانچ و بیتکوین کش برای صدور استفاده می‌کند.

تتر متعلق به نسلی از ارزهای دیجیتال است که به سرعت در حال رشد هستند و با نام استیبل کوین‌ها شناخته می‌شوند. هدف استیبل کوین‌ها ارائه جایگزینی برای نوسان بالای رمزارزهایی مانند بیت کوین (BTC) است که سرمایه‌گذاری‌های کریپتویی و تراکنش‌ها را برای کاربران این فضا مناسب‌تر می‌کند. تتر همچنین توکن‌های متصل به یورو، یوان چین، پزو مکزیک و طلا را منتشر کرده است. ارزش و قیمت تتر همواره برابر با ۱ دلار آمریکا است. علاوه بر این USDT تنها کوین پایدار بازار رمزارزها نیست و ارزهای دیگری مانند آن نیز وجود دارد. اما قدرتمندترین استیبل کوین در حال حاضر USDT است. این رمزارز با ارزش بازار حدود ۸۳.۴۷ میلیارد دلار در رتبه سوم بازار کریپتو قرار دارد.

بعد از آنکه تا حدودی دانستیم تتر چیست، بهتر است با سازندگان آن بیشتر آشنا شویم. استیبل کوین USDT برای اولین بار توسط ریو کالینز (Reeve Collins)، بروک پیرس (Brock Pierce) و کریگ سلارس (Craig Sellars) راه اندازی شد.

ریو کالینز را می‌توان یکی از کارآفرینان موفق به شمار آورد که رزومه درخشانی دارد. پیش از راه‌اندازی این استیبل کوین، او موفق شده بود تا چندین شرکت بزرگ و معتبر را تاسیس کند. شبکه تبلیغات آنلاین Traffic Marketplace تنها یکی از شرکت‌هایی است که توسط کالینز تاسیس شده است و بسیار شناخته شده است.

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]