هشدار زرد وزش باد شدید در استان تهران صادر شد
هشدار زرد وزش باد شدید در استان تهران صادر شد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد ناپایداری و وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: ضروری است که استحکام سازه‌ها و لایروبی آب روها در استان تهران جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، بعد از ظهر یکشنبه از صدور هشدار زرد بروز ناپایداری و وزش باد شدید در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق این هشدار از اواخر وقت فردا دوشنبه ششم آذرماه تا پایان روز سه شنبه هفتم آذرماه شاهد بارش برف و باران و وقوع مه و کولاک برف در ارتفاعات استان خواهیم بود که توصیه اکید مدیریت بحران عدم صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و عدم جابه جایی عشایر و احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی و لغزندگی محورها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت لایروبی کانال‌ها و آب روها و عدم اتراق در مسیل‌ها و حاشیه رودها تاکید کرد و افزود: لایروبی رودخانه‌ها و انهار یکی از عواملی است که می‌تواند سطح آمادگی در برابر مخاطره سیلاب را افزایش داده و در پیشگیری از خسارت‌های احتمالی سیل بسیار مؤثر باشد.

یزدی مهر در ادامه از پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وزش باد شدید به ویژه در نیمه جنوبی استان تهران خبر داد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم طبق این پیش بینی از عصر فردا دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه از حضور در ارتفاعات خودداری کرده و نسبت به مستحکم سازی سازه‌های موقت و بناهای سست و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند و از پارک خودرو و قرار گرفتن کنار درختان فرسوده بپرهیزند.

وی همچنین در خصوص کاهش سه تا هفت درجه‌ای دما در استان تهران به ویژه ارتفاعات هشدار داد و افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی سه شنبه شب این کاهش دما را خواهیم داشت و در این راستا به کشاورزان توصیه می‌شود در خصوص حفاظت از محصولات تمهیدات ویژه ای را اتخاذ کنند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]