جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 49844
  • 05 نوامبر 2023 - 9:00
  • 58 بازدید
  • ۰ دیدگاه

کف قیمت جدید دلار کجاست؟

کف قیمت جدید دلار کجاست؟
کف قیمت جدید دلار کجاست؟

اکثر کانال های ارزی اعلام فروش کردند/ جو‌خبری در بازار ارز و سکه داغ شد/ معامله گران درباره کف قیمت جدید دلار چه می‌گویند؟

به گزارش اکوایران، بازارها که انتهای هفته پرقدرت شروع کرده بودند بعد از سخنرانی سید حسن نصرالله کاهشی شدند.

بازار ارز و سکه قبل از سخنرانی سید حسن نصرالله، تصورشان این بود که دبیر کل حزب الله مواضع تهاجمی علیه اسرائیل بگیرد و از قبل آن را پیشخور کردند. قیمت دلار هرات در روز پنجشنبه با افزایش وارد کانال ۵۲ هزار تومان شد،‌ قیمت سکه به کانال ۳۰ میلیون تومان رسید و طلای آبشده هم در کانال ۱۱ میلیون پاگشایی کرد.

اما بعد از سخنرانی حسن نصرالله نظر معامله‌گران این بود که صحبت‌ها تنش‌زایی نکرد. قیمت دلار هرات در پشت خط جمعه با کاهش در ۵۱ هزار و ۵۴۰ تومان بسته شد. با کاهش قیمت بازارها در پشت خط جو فروش به روز شنبه منتقل شد و اکثر کانال‌ها اعلام فروش کردند. 

معامله گران آماتور رکب خوردند

قیمت دلار هرات در روز شنبه ۵۱ هزار و ۵۷۰ تومان شروع به کار کرد و با یک پله کاهش به مرز حمایت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و از این نقطه شروع کرد به پولبک و بالایی داد. این پولبک‌ها موجب شدند تا معامله‌گران آماتور رکب بخورند و خریدار شوند. 

همانطور که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند روند قیمتی در روز شنبه رفت و برگشتی شد تا هم خریدار و هم فروشنده گیج شود. در نهایت بازار ارز هرات در حوالی مرز ۵۱ هزار تومان بسته شد. البته در پشت خط به کانال ۵۰ هزار تومان هم سرک کشید. قیمت درهم امارات در ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان بازگشایی کرد و با کاهش تا ۱۴ هزار و ۵۰ تومان پایین آمد. با این قیمت درهم، دلار در ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد می‌شود که نزدیک نرخ دلار تهران است.  قیمت سکه هم با کاهش تا ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پایین آمد.

کف قیمت دلار از نظر معامله‌گران کجاست؟

گروهی از معامله‌گران معتقدند قیمت دلار در روز شنبه هرچقدر ریخته همانجا کف خواهد بود یعنی حدود ۵۱ هزار تومان. از نظر این دسته تا آتش‌بس در جنگ غزه اعلام نشود همین حدود کف خواهد بود. گروه دیگری از معامله‌گران معتقدند کف قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومان خواهد بود. اگر قیمت دلار حمایت ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان را حفظ کند این ناحیه کف هست اما در صورت از دست رفتن، کف محکم دلار در حوالی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود. اگر هم خبر آتش‌بس بیاید می‌تواند به ۴۹ هزار تومان برود ولی ماندگار نیست.

در روز جمعه یک خبر به بازار آمد که مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای برای تقویت تحریم‌های نفتی ایران در یک رای قوی دو حزبی تصویب کرد. در صورت اجرایی شدن تحریم‌های جدید ایران، حتی بنادر چینی که نفت ایران را پذیرش می‌کنند تحریم می‌شوند. گروهی از معامله‌گران روی موج این خبر سوار شدند‌ و معتقد بودند که این تحریم‌های عجیب در تاریخ آمریکا بی‌سابقه‌ است. اما در مقابل گروهی از معامله‌گران معتقدند اجرایی شدن این مصوبه هم مهم است نه فقط تصویب آن. 

یک خبر هم در بازار دست به دست می‌شد با این تیتر؛ ایران سومین تولیدکننده بزرگ اوپک شد.

تحلیل‌گران تکنیکال معتقدند قیمت‌ها در بازار به محدوده‌های حمایتی مهمی رسیده‌اند که اگر بالای این حمایت‌ها تثبیت بدهند دوباره می‌توانند افزایشی شوند. حمایت مهم طلای آبشده حوالی ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است، و حمایت مهم قیمت تتر ۵۱ هزار و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان.

یک پیش‌بینی هم از قیمت دلار با انتخابات مجلس دست به دست می‌شد. در این تحلیل گفته شده با توجه به انتخابات مجلس دلار نمی‌تواند از کانال ۵۲ هزار تومان عبور کند. دیگر تحلیل‌گران معتقدند فعلا فاند جنگ مهم است و بعد از آن تقاضای ژانویه‌ که می‌تواند از انتهای ماه وارد بازار شود.

خبر دیگری که در بازار ارز شامه معامله‌گران را تیز کرده بود درباره معاون ارزی بانک مرکزی بود. شایعه شده که از محمد آرام معاون ارزی بانک مرکزی به همراه دو نفر دیگر درباره برخی فعالیت‌های گذشته تحقیق شده. البته این خبر تایید نشده اما در کانال‌های غیررسمی دست به دست می‌شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت 10 مه 2024

نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت

اکوایران: با وجود نوسانات بیت‌کوین در هفته‌های اخیر، کارشناسان نسبت به چشم‌انداز بلندمدت قیمتی این ارز دیجیتال نگاه مثبتی دارند.

09 مه 2024

چاپ اسکناس ۱۰ هزار پزویی در آرژانتین چه معنایی دارد؟

به گزارش اکوایران، اقتصاد آرژانتین مدت‌هاست که شرایط بحرانی دارد. سال گذشته، خاویر میلی به ریاست‌جمهوری در این اقتصاد آمریکای لاتین دست پیدا کرد. فردی لیبرتارین که اقتصادی بحران‌زده را به ارث برد. میلی وعده داد که اقتصاد را درمان کند. از زمانی‌که او به قدرت رسیده تا کنون، تورم سالانه رکوردشکنی کرده است، اما […]

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا 09 مه 2024

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا

اکوایران: قیمت‌ سکه و طلا در رکود است. ارزش معاملات صندوق‌های طلا کاهش چشمگیری یافته ولی ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا قابل توجه و ادامه‌دار است. به نظر می‌رسد وضع مالیات بر طلا و تعطیلی تعدادی از طلافروشی‌ها دلیل ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.