شهید «حسن ایرلو» برای یمنی‌ها یک چهره محبوب و مورد علاقه است
شهید «حسن ایرلو» برای یمنی‌ها یک چهره محبوب و مورد علاقه است

سفیر سابق ایران در عراق با بیان اینکه شهید «حسن ایرلو» در مبارزه با داعش و القاعده و در پشتیبانی از مردم یمن نقش برجسته‌ای داشت، گفت: شاید این شهید بزرگوار در کشور خودمان کمتر شناخته شده باشد اما این شخصیت عزیز برای یمنی‌ها یک چهره بسیار شناخته شده و مورد علاقه و محبوب است.

ایرج مسجدی، سفیر سابق ایران در عراق در حاشیه مراسم سالگرد شهید «حسن ایرلو» سفیر سابق ایران در یمن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: شهید عزیز و والا مقام حاج حسن ایرلو در دوران دفاع مقدس در سپاه مشغول خدمت بود و پس از آن نیز در مبارزه با تروریسم داعشی و القاعده و در پشتیبانی از مردم یمن و بلکه مردم مظلوم منطقه نقش بسیار برجسته و ممتازی داشت. پس از این خدمات هم به واقع یک سفیر مجاهد و عزیز بود. 

شهید ایرلو به دلیل شناخت دقیقش نسبت به یمن به عنوان سفیر جمهوری اسلامی انتخاب شد

وی در تشریح بخش دیگری از خدمات این شهید بزرگوار گفت: ایشان به دلیل شناخت وسیع و دقیقش نسبت به منطقه و یمن به عنوان سفیر جمهوری اسلامی انتخاب شد و در این دوره نیز علیرغم همه مشکلات و شرایطی اعم از محاصره و جنگ که برای کشور یمن وجود داشت شهید ایرلو دست از فعالیت‌های خودشان برنداشتند و در نقش نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران در یمن خدمات و همکاری‌های خویش و روابط جمهوری اسلامی را با یمن ادامه دادند؛ لذا شاید این شخصیت در کشور خودمان کمتر شناخته شده باشد اما این شخصیت عزیز برای یمنی‌ها یک چهره بسیار شناخته شده و مورد علاقه و محبوب است. 

سفیر سابق ایران در عراق دلیل انتخاب شهید ایرلو به عنوان سفیر ایران در یمن را اینگونه قلمداد کرد: به زعم بنده ویژگی اصلی ایشان که موجب انتخابشان به عنوان سفیر ایران در یمن شد مدیریت و قدرت اداره حوزه خود و شناخت کشور یمن بود. همچنین مدیریتشان در سطح عالی بود که همین دو عامل هم موجب شد که خود یمنی‌ها هم به ایشان علاقه داشته باشند و از انتخاب ایشان به عنوان نماینده ایران در آنجا خوشحال شوند.

مسجدی بیان کرد: این شهید بزرگوار یک انسان مجرب، متخصص و کارشناس واقعی در حوزه خودشان بودند و برای کار و خدمت چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن در مبارزه با تروریسم و القاعده و داعش سر از پا نمی‌شناخت. 

وی گفت: من زمانی که خاطرات خود را مرور می‌کنم، می‌بینم این خصوصیات اخلاقی ایشان است که بسیار برجسته است؛ ایشان فردی بسیار صبور، آرام، متین، متخلق به اخلاق اسلامی، متواضع و در عین حال در کار خویش که شناخت منطقه و نهضت‌های فعال و بلاخص نهضت مقاومت بود بسیار جدی و مصمم بودند.

شهید ایرلو عمر خود را صرف خدمت به مردم و نهضت مقاومت اسلامی کرد

سفیر سابق ایران در عراق تشریح کرد: در دوران سفارت به واسطه خصوصیات ممتاز خود بسیار مورد علاقه دوستان و همکاران و کسانی بودند که با ایشان معاشرت داشتند. ایشان حقیقتا همه را دوست داشت و به همه خدمت می‌کرد؛ بنابراین سردار ایرلو به اعتقاد من مجاهد وارسته‌ای بود که عمر شریف خود را صرف خدمت به مردم و نهضت مقاومت اسلامی کرد و در انتها به آرزوی دیرینه خود که خدمت به این مردم و شهادت بود نائل آمد.

مسجدی ادامه داد: از طرفی خود مردم یمن مواضع جمهوری اسلامی و مواضع رهبر انقلاب را می‌دیدند و از طریق رسانه دریافت می‌کردند و نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از خود چه در دوران جنگ و چه در دوران محاصره شاهد بودند؛ لذا ایران را کاملا می‌شناسند و جمهوری اسلامی را حامی خود می‌دانند و به عناوینی آن را ماوا و پناهگاه و مرجعی برای خود میشناسند.

وی همچنین به حمایت مردم و دولت یمن از مردم غزه اشاره و تصریح کرد: دلیل حمایت یمن از مردم مظلوم فلسطین این است که یمنی‌ها هم چون نیروهای انقلابی و مسلمانی هستند مثل حزب الله لبنان، وقتی دیدند غزه مورد هجوم و ظلم نیروی‌های صهیونیستی قرار گرفته و اینجور وحشیانه و جنایتکارانه مردم قتل عام می‌شوند، بر خود وظیفه دانستند که از مقاومت فلسطینی‌ها حمایت کنند و هر کاری که از دستشان برمی‌آید، انجام دهند که این اقدامات از زدن موشک تا فرستادن پهپاد‌های عملیاتی و متوقف کردن کشتی‌هایی که در پشتیبانی لجستیکی و اقتصادی از رژیم صهیونیستی است را شامل می‌شود.

یمنی‌ها سیاست‌ها و راهبردهای خودشان را دارند و به صورت مستقل عمل می‌کنند

سفیر سابق ایران در عراق در پاسخ به این شبهه که مبارزان یمنی از ایران دستور می‌گیرند، افزود: اینکه گفته می‌شود یمنی‌ها نیروهای نیابتی ما هستند حرف درستی نیست؛ آن‌ها برای خودشان تشکیلات عظیمی هستند که اعتقادات، سیاست‌ها و راهبردهای خود را دارند و بدون اینکه ایران از آن‌ها بخواهد در حال مجاهدت هستند؛ البته آن‌ها به انقلاب اسلامی بسیار علاقه‌مند هستند؛ اما من به شما می‌گویم اینطور نیست که نیروهای نیابتی کسی باشند؛ آن‌ها از کسی دستور نمی‌گیرند و خود به صورت مستقل تصمیم گرفته و عمل می‌کنند. 

پایان پیام/ض


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]