پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 52383
  • 11 نوامبر 2023 - 21:00
  • 55 بازدید
  • ۰ دیدگاه

افزایش قیمت طلا منوط به تغییر رویکرد فدرال رزرو یا گسترش جنگ

افزایش قیمت طلا منوط به تغییر رویکرد فدرال رزرو یا گسترش جنگ
افزایش قیمت طلا منوط به تغییر رویکرد فدرال رزرو یا گسترش جنگ

اکوایران:‌ نظرسنجی کیتکو از تحلیل‌گران نشان می‌دهد قیمت طلا طی این هفته با کاهش همراه خواهد شد و علت آن ادامه سیاست مالی سختگیرانه بانک مرکزی آمریکا و گسترش نیافتن درگیری‌ها در جنگ خاورمیانه است.

به گزارش اکوایران، پس از آنکه طلا به دلیل ریسک‌های ژئوپولیتیکی مربوط به جنگ حماس و اسرائیل از اوایل اکتبر با افزایش قیمت همراه شد، فلز زرد طی هفت روز گذشته به طور پیوسته روند نزولی داشته است.

به نوشته سایت کیتکو، قیمت این فلز گران‌بها بیشتر از ۱۹۳۰ دلار به ازای هر اونس باقی مانده، اما از ۱۲ آبان تاکنون نتوانسته به سطح مقاومتی ۲ هزار دلار وارد شود یا از آن عبور کند،‌ چراکه جنگ در خاورمیانه با وجود ادامه عملیات زمینی در نوار غزه، گسترش نیافته است.

تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو از قیمت طلا حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران خرد، ذهنیت صعودی خود را رها نکرده و معتقدند قیمت این فلز گران‌بها طی هفت روز آینده با افزایش همراه خواهد شد؛ این درحالیست که تحلیل‌گران بازار نسبت به تغییر قیمت فلز زرد در کوتاه‌‎مدت، دیدگاهی کاملا نزولی پیدا کرده‌اند.

جان وایر، یکی از مدیران تجاری در شرکت خدمات سرمایه‌گذاری «والش تریدینگ»، اعلام کرده: «با جنگ حماس و اسرائیل، طلا به طور قطع نقش یک دارایی امن را داشته و با وجود اینکه شرایط جنگ خوب نیست، اما باثبات باقی مانده و شدت نیافته است. بنابراین با گسترش نیافتن درگیری‌ها، نگاه سرمایه‌گذاران به طلا مانند روزهای ابتدایی جنگ نیست».

وایر همچنین گفته: «صحبت‌های جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا که روز پنجشنبه اعلام کرد فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره آماده باقی مانده است، بر قیمت طلا تأثیر گذاشته است. تا زمانی که خبری از تغییر دیدگاه فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره نداشته باشیم، قیمت طلا در هفت روز آینده احتمالا با کاهش نسبی همراه می‌شود».

وایر در پایان اضافه کرد: «هیچ‌کدام از گزارش‌های اقتصادی که قرار است در یک هفته آینده منتشر شود، تأثیر بالقوه بر صعود قیمت طلا نخواهد داشت. من فکر می‌کنم که یک خبر غافل‌گیرکننده از جنگ غزه می‌تواند روند قیمت فلز زرد را صعودی کند».

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار نیز به کیتکو اعلام کرده: «من معتقدم که طلا در نهایت مرز ۲ هزار دلار را پشت سر خواهد گذاشت، اما فکر نمی‌کنم تا زمانی که ما نشانه‌ای مهم در تغییر رویکرد بانک مرکزی آمریکا نسبت به سیاست پولی نبینیم، این اتفاق بیوفتد».

در این هفته ۱۲ کارشناس وال‌استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در یک تغییر قابل توجه نسبت به دیدگاه صعودی کارشناسان در هفته گذشته، تنها ۳ تحلیل‌گر (۲۵ درصد) انتظار دارند قیمت طلا در این هفته با افزایش همراه شود. در عین حال،‌ ۸ تحلیل‌گر (۶۷ درصد) اعلام کردند قیمت طلا در این هفته با کاهش روبه‌رو می‌شود. تنها یک کارشناس (۸ درصد) اعلام کرد که قیمت فلز زرد در این هفته با تغییر مواجه نخواهد شد.

کیتکو 20 آبان

در همین حال، ۳۱۹ سرمایه‌گذار خرد در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند و در حالیکه شرکت‌کنندگان در مقایسه با نظرسنجی هفته گذشته خوش‌بینی کمتری داشتند، اکثر آن‌ها صعود قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. در میان شرکت‌کنندگان، ۱۸۳ نفر (۵۷ درصد) معتقد بودند قیمت طلا در این هفته افزایش می‌یابد. همچنین ۸۸ نفر (۲۸ درصد) اعلام کردند قیمت فلز زرد در این هفته با کاهش مواجه می‌شود. در همین حال،‌ ۴۸ سرمایه‌گذار خرد (۱۵ درصد) نسبت به تغییر قیمت این فلز گران‌بها در این هفته رویکرد خنثی داشتند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
در صندوق‌های طلا چه خبر است؟ / مداخلات ارزی بازارساز برای کنترل نوسانات بازار ارز تمدید شد 09 مه 2024

در صندوق‌های طلا چه خبر است؟ / مداخلات ارزی بازارساز برای کنترل نوسانات بازار ارز تمدید شد

بازار از پشت خط هرات علامت کاهش گرفت/ دلار هرات در حمایت از کف هت‌تریک کرد/ حس بازار به سفر گروسی مثبت شد اما معامله‌گران منتظر گزارش شورای حکام هستند/ در صندوق‌های طلا چه خبر است؟

شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد 08 مه 2024

شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد

اکوایران: شرکت آمریکایی مایکرواستراتژی اخیرا تعداد قابل توجهی بیت‌کوین خریداری کرده که باعث شده این شرکت بیش از هر کشوری در جهان، بیت‌کوین در اختیار داشته باشد.

08 مه 2024

تمدید روادید حضور ارزی در اسلامبول

بازار ارز و سکه همچنان در بازه حبس شده خودش در حال نوسان رفت و برگشتی است. از هفته گذشته قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه برای سومین بار به کف حمایتی خودش رسید و باز هم در شکستن آن ناکام بود.  بحث داغ بازار همچنان تعطیلی طلافروشان بود. با همه اخباری که در پشت […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.