مارتینز پیش بینی کرد / آینده پرنوسان در انتظار دوج کوین
مارتینز پیش بینی کرد / آینده پرنوسان در انتظار دوج کوین

به گفته مارتینز، باندهای بولینگر در نمودار چهار ساعته دوج کوین در حال حاضر تحت شدیدترین فشار از اکتبر ۲۰۲۳ قرار گرفته‌اند. این الگو معمولاً نشان‌دهنده افزایش قریب‌الوقوع نوسانات قیمت یک دارایی است.

علی مارتینز، تحلیلگر معروف بازار ارزهای دیجیتال، در تحلیل اخیر خود چشم‌انداز بسیار پرنوسانی را برای دوج کوین (DOGE) ترسیم کرده است.

به گفته مارتینز، باندهای بولینگر در نمودار چهار ساعته دوج کوین در حال حاضر تحت شدیدترین فشار از اکتبر ۲۰۲۳ قرار گرفته‌اند. این الگو معمولاً نشان‌دهنده افزایش قریب‌الوقوع نوسانات قیمت یک دارایی است.

باریک شدن باندهای بولینگر یک شاخص تکنیکال به رسمیت شناخته شده است که توسط تحلیلگران برای پیش‌بینی دوره‌های کم نوسان و به دنبال آن، افزایش فعالیت در بازار استفاده می‌شود.

با فشرده شدن این باندها، آنها نشان می‌دهند که قیمت ارز دیجیتال در محدوده باریکی در حال تثبیت است. از نظر تاریخی، چنین فشردگی قبل از حرکت‌های چشمگیر قیمت مشاهده شده و به همین دلیل، سیگنالی حیاتی برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

اگر تحلیل و پیش‌بینی مارتینز درست از آب در بیاید، علاقه‌مندان به دوج کوین باید برای نوسانات شدید قیمت این میم کوین محبوب آماده شوند. بر اساس داده‌های بازار، قیمت فعلی دوج کوین حدود ۰٫۰۷۸ دلار است.

اینکه دوج کوین یک رالی صعودی را تجربه خواهد کرد یا یک روند نزولی در پیش خواهد گرفت، هنوز قطعی نیست و همین موضوع، هیجان و عدم اطمینان را در بازار این ارز دیجیتال افزایش داده است.

تاریخچه ارز دیجیتال دوج کوین

در سال ۲۰۱۳ بازار ارزهای دیجیتال کاملاً متفاوت بود. در آن زمان بازار جایی برای پذیرش یک شوخی نداشت، همه چیز خیلی جدی و طبق اصول اولیه بازارهای مالی جلو می‌رفت. وقتی این توکن متولد شد، ورق برگشت. این ارز باهدف به چالش کشیدن رمزارز بیت‌کوین به وجود آمد و به‌مرور زمان توانست جایگاه مستحکمی در بازار رمزارزها کسب کند. رمزارز دوج کوین در آن زمان چیزی بود که با طنز و پچ‌پچ رسانه‌های اجتماعی تعریف می‌شد. سازندگان آن عقیده داشتند که یک پروژه ارز دیجیتال باید در کنار مقاصد اقتصادی سرگرم‌کننده هم باشد. این سکه به‌عنوان یک هارد فورک از بلاک چین لایت کوین در ۶ دسامبر سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد. دوج از آن زمان، یک جامعه اختصاصی ایجاد کرده است که قیمت و پیشرفت پروژه را هدایت می‌کند. در واقع dogecoin  نشان داده است که جوامع به‌جای سرمایه‌گذار سنتی، چقدر برای صنعت ارزهای دیجیتال مهم هستند.

آن‌ها از یک میم اینترنتی (ایده‌ها و طرح‌های مشهور در دنیای وب)، برای لوگوی خود استفاده کردند. همچنین نماد آن را هم الهام گرفته از یک سگ ژاپنی به نام شیبا اینو (با فونت متن کلاسیک Comic Sans) معرفی کردند. نام پروژه نیز از یک برنامه طنز اینترنتی گرفته شده است؛ یکی از شخصیت‌های این برنامه عبارت Dwag که به معنی دوست صمیمی است را با لحن خاصی Doge تلفظ می‌کند. توسعه‌دهندگان این پروژه از این عبارت برای نام کوین و شبکه خود استفاده کردند.

توضیح دیگری درباره نام این رمزارز هم وجود دارد که می‌گوید سازندگان کلمه دوج را از یک اشتباه تلفظی به نام سگ دوج کوین (dog) در انگلیسی گرفتند.

قبل از آنکه به این سوال پاسخ دهیم که ارز دوج کوین چیست بهتر است با خالق آن آشنا شوید. جکسون پالمر (Jackson Palmer)  یکی از تحلیل‌گران اطلاعات شرکت بزرگ ادوبی (Adobe) دو پوشه باز در رایانه‌اش داشت که یکی CoinMarketCap و دیگری متعلق به یک مقاله خبری درباره دوج، بهترین میم سال ۲۰۱۳ بود. هنگام جابه‌جایی بین تب‌ها، پالمر این ایده را داشت که این دو عنصر را در کنار هم قرار دهد و به‌سرعت درباره یک ارز دیجیتال داغ جدید به نام Dogecoin توییت کرد و دامنه وب‌سایتی با این اسم را خرید. مدت کوتاهی بعد از آن بیلی مارکس (Billy markus)، توسعه‌دهنده IBM از طریق توییتر با پالمر تماس گرفت و از او پرسید که آیا دوست دارد یک ارز دیجیتال واقعی ایجاد کند یا خیر؟ این تماس و در نهایت این همکاری باعث پیدایش ارز دیجیتال دوج کوین شد.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]