ضرب یک میلیارد دلار USDT توسط تتر / ماجرا چیست؟
ضرب یک میلیارد دلار USDT توسط تتر / ماجرا چیست؟

این اقدام تتر نشان‌دهنده تقاضای روبه افزایش برای استیبل کوین USDT است که نقشی کلیدی در تامین نقدینگی بازار ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. با وجود تزریق قابل توجه تتر، قیمت بیت کوین همچنان نشانه‌هایی از رکود دارد.

خزانه‌داری تتر، یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان استیبل کوین‌ها، اقدام به تزریق ۱ میلیارد توکن USDT به شبکه اتریوم کرده است. این خبر در حالی منتشر شده که تلاش‌های اخیر بیت کوین برای شکستن مقاومت ۵۳۰۰۰ دلاری ناموفق بوده است.

این تزریق بزرگ با واکنش مدیرعامل تتر، پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، همراه شد. او در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که این ۱ میلیارد توکن در واقع بخشی از تامین موجودی تتر در شبکه اتریوم است و توکن‌ها هنوز به بازار عرضه نشده‌اند.

به عبارت دیگر، این توکن‌ها در صورت نیاز برای درخواست‌های صدور آتی و سواپ‌های زنجیره‌ای مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این اقدام تتر نشان‌دهنده تقاضای روبه افزایش برای استیبل کوین USDT است که نقشی کلیدی در تامین نقدینگی بازار ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. با وجود تزریق قابل توجه تتر، قیمت بیت کوین همچنان نشانه‌هایی از رکود دارد.

بیت کوین اخیرا با موانع جدی در سطح مقاومتی ۵۳۰۰۰ دلاری روبرو شده است، سطحی که به صورت تاریخی بر نوسانات قیمتی این رمزارز تاثیر گذاشته است. قیمت بیت کوین در حال حاضر تا محدوده ۵۱۱۰۰ دلاری کاهش یافت.

در طول تاریخ، بسیاری از فعالان بازار، تزریق گسترده USDT توسط شرکت تتر را عاملی برای افزایش نقدینگی و نوسانات احتمالی بیت کوین می‌دانستند.

دلیل این دیدگاه آن است که افزایش عرضه تتر می‌تواند معاملات بزرگ‌تر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را تسهیل کند و در نتیجه، بر پویایی قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد. اما با توجه به الگوهای تکنیکالی این رمزارز و تلاش‌های ناموفق آن برای شکستن مقاومت ۵۳۰۰۰ دلاری، تاثیر تزریق اخیر تتر تاکنون نامحسوس بوده است.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

تتر در جولای ۲۰۱۴ با نام RealCoin راه‌اندازی شد و در نوامبر ۲۰۱۴ به تتر تغییر نام داد. این ارز دیجیتال که در اصل مبتنی بر بلاکچین بیت‌کوین بود، اکنون از پروتکل‌های Omni، اتریوم، سولانا، ترون، آلگورند، EOS، پالیگان، بی‌ان‌بی چین، اوالانچ و بیتکوین کش برای صدور استفاده می‌کند.

تتر متعلق به نسلی از ارزهای دیجیتال است که به سرعت در حال رشد هستند و با نام استیبل کوین‌ها شناخته می‌شوند. هدف استیبل کوین‌ها ارائه جایگزینی برای نوسان بالای رمزارزهایی مانند بیت کوین (BTC) است که سرمایه‌گذاری‌های کریپتویی و تراکنش‌ها را برای کاربران این فضا مناسب‌تر می‌کند. تتر همچنین توکن‌های متصل به یورو، یوان چین، پزو مکزیک و طلا را منتشر کرده است. ارزش و قیمت تتر همواره برابر با ۱ دلار آمریکا است. علاوه بر این USDT تنها کوین پایدار بازار رمزارزها نیست و ارزهای دیگری مانند آن نیز وجود دارد. اما قدرتمندترین استیبل کوین در حال حاضر USDT است. این رمزارز با ارزش بازار حدود ۸۳.۴۷ میلیارد دلار در رتبه سوم بازار کریپتو قرار دارد.

بعد از آنکه تا حدودی دانستیم تتر چیست، بهتر است با سازندگان آن بیشتر آشنا شویم. استیبل کوین USDT برای اولین بار توسط ریو کالینز (Reeve Collins)، بروک پیرس (Brock Pierce) و کریگ سلارس (Craig Sellars) راه اندازی شد.

ریو کالینز را می‌توان یکی از کارآفرینان موفق به شمار آورد که رزومه درخشانی دارد. پیش از راه‌اندازی این استیبل کوین، او موفق شده بود تا چندین شرکت بزرگ و معتبر را تاسیس کند. شبکه تبلیغات آنلاین Traffic Marketplace تنها یکی از شرکت‌هایی است که توسط کالینز تاسیس شده است و بسیار شناخته شده است.

سازنده دیگر، بروک پیرس یک متخصص در حوزه ارزهای دیجیتال است که پروژه‌های بسیاری را در صنعت رمزنگاری با موفقیت به انجام رسانده است. در سال ۲۰۱۴، پیرس مدیر بنیاد بیت کوین شد و فعالیت‌های بسیاری را در راستای بهبود و ارتقای بیت کوین انجام داد.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]