تأیید صلاحیت ۸۱ داوطلب انتخابات مجلس در دماوند و فیروزکوه
تأیید صلاحیت ۸۱ داوطلب انتخابات مجلس در دماوند و فیروزکوه

رئیس حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه از تأیید صلاحیت ۸۱ داوطلب و عدم تأیید صلاحیت ۱۶ نفر برای انتخابات مجلس در این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در نشست شورای اداری شهرستان دماوند با اشاره به آخرین وضعیت انتخابات مجلس اظهار کرد: ۱۰۳ داوطلب در مرحله ثبت‌نام نهایی دوازدهمین دوره آمادگی خود را برای تک کرسی حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه در مجلس اعلام کردند.

وی افزود: پس از پایان ثبت‌نام، بررسی‌های میدانی و استعلامات مراجع پنج‌گانه انجام و جلسات هیأت اجرایی انتخابات به صورت شبانه‌روزی برگزار شد.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: در این راستا در هیأت اجرایی انتخابات حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، صلاحیت ۸۱ نفر تأیید، ۱۶ نفر عدم تأیید و پنج نفر عدم احراز شدند و یک نفر نیز انصراف داد.

طاهرخانی گفت: برابر زمان‌بندی قانون، اعتراض داوطلبان تا ۲۵ آبان‌ماه به مدت ۴ روز اعلام شد و اکنون هیأت نظارت نظارت استان و مرکزی زمان دارند که مجدداً وضعیت داوطلبان را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: نتیجه بررسی هیأت نظارت در ۱۴ آذرماه به فرمانداری شهرستان دماوند اعلام خواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند تأکید کرد: در بررسی‌های هیأت نظارت بر انتخابات، ممکن است افرادی که در هیأت اجرایی تایید شده باشد، عدم تایید یا افرادی که تأیید نشدند، تأیید صلاحیت شوند.

طاهرخانی اظهار داشت: دولت به‌عنوان مجری، دخالتی در امور داوطلبان یا ایجاد محدودیت برای آنان نخواهد داشت و تمام امکانات را جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت به منظور برگزاری هرچه بهتر انتخابات مجلس شورای اسلامی به کارگیری خواهد کرد.

فرماندار شهرستان دماوند اظهار کرد: در دولت مردمی، هماهنگی خوبی بین نیروهای نظامی، اطلاعاتی، انتظامی، ائمه جمعه و دستگاه قضایی در شهرستان دماوند وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک برادری و صمیمیت در شهرستان دماوند وجود دارد، افزود: در بحث مبارزه با فساد، هم دستگاه قضایی و هم دولت عزم جدی دارند و در این زمینه هیچ‌گونه توصیه‌پذیر نبوده‌ایم؛ اگر یک مورد در این زمینه وجود دارند، اعلام شود.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: عزم دستگاه‌ها، بر این است که بدون هیچ‌گونه توصیه‌ای با فساد در شهرستان دماوند مبارزه شود؛ خط قرمز همه ما، قانون و اجرای صحیح آن است.

طاهرخانی ادامه داد: دماوند در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز مقام نخست را در استان تهران دارد و هیچ شهرستانی به اندازه دماوند پای کار مقابله با این پدیده نبوده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کاستی‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: مشکلات و کاستی‌ها را به مسئولان استانی گوشزد کرده‌ایم؛ امکانات و تجهیزات دستگاه‌هایی که در صف نخست مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز قرار دارند، نباید به اندازه شهرستان‌هایی باشد که وسعت سرزمینی آنها به اندازه یک روستای مهرآباد ما باشد.

فرماندار شهرستان دماوند تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم در بحث پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات اراضی ملی همچون روند مقابله با آنها، حرف نخست را در استان تهران بزنیم.

پایان پیام/۶۷۰۱۵/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]