وضعیت وخیم گاز در ۳ استان / مردم صرفه جویی کنند
وضعیت وخیم گاز در ۳ استان / مردم صرفه جویی کنند

مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور گفت اعلام کرده است که وضعیت گاز در ۳ استان کشور شرایط خوبی ندارد.

وضعیت گازرسانی در استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد، شرایط مطلوبی ندارد و نیاز است تا مردم همکاری کرده و در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا بتوان وضعیت را در این ۳ استان پایدار کرد.

مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور گفت: پایداری تأمین گاز در سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد نیازمند همکاری همه مردم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز است.

سعید عقلی مدیر مرکز راهبری شبکه گاز با اشاره به انفجار خط لوله سراسری انتقال گاز در منطقه بروجن چهارمحال و بختیاری، گفت: با توجه به اقدام خرابکارانه تروریستی که حدود ساعت یک بامداد امروز در چند منطقه خطوط لوله اصلی گاز کشورمان انجام شد، با حضور وزیر نفت و معاونین او و همچنین همه دستگاه‌های امنیتی، جلسه مدیریت بحران در همان ساعات اولیه برگزار شد.

وی افزود: با مدیریت مصرف و مدیریت شبکه‌ گاز کشور موفق شدیم که گاز را در همه نقاط شهر‌ها و روستا‌ها پایدار نگه داریم؛ بخشی از روستا‌های استان اصفهان که نزدیک خط لوله منفجرشده قرار دارند، در حال حاضر دچار اُفت فشار و قطعی گاز شده‌اند که هماهنگی با مدیریت بحران استان اصفهان انجام شد و در حال تامین سوخت مایع و ال پی جی برای این مناطق هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: عملیات مهار آتش در بروجن و ایمن سازی منطقه انجام و عملیات اجرایی این تعمیرات نیز، آغاز شده؛ سعی می‌کنیم در اسرع وقت این کار را انجام بدهیم، ولی باتوجه به این که عملیات اجرایی این خطوط که خطوط اصلی هستند، یک مقدار زمان بر است، تامین سوخت مایع جایگزین را برای هموطنان انجام دادیم.

وی بیان کرد: انفجار دیگری در محدوده صفاشهر استان فارس داشتیم که در آن محدوده هم، نیروهای امدادی در حال مهار آتش هستند؛ توانستیم آن منطقه را ایمن سازی کنیم و برای اجرای عملیات تعمیرات تحویل بدهیم.

آقای عقلی تأکید کرد: تلاش ما این است که در هیچ نقطه‌ای دچار اُفت فشار گاز نشویم، ولی از همه هموطنان به خصوص در نقاط مرکز، تهران، البرز، شمال غرب و غرب کشور و شمال کشور تقاضا دارم که کمک کنند تا با مدیریت مصرف، بتوانیم گامی را برای سه استان که در حال حاضر در تأمین گازشان با مقداری بحران روبرو هستیم، برداریم.

وی در پایان گفت: این استان‌ها اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری هستیند و امیدواریم که به زودی بتوانیم در تعداد کمی از روستا‌ها که گاز قطع شده، تحویل گاز را به هموطنان انجام بدهیم.

سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در تشریح جزئیات انفجارهای رخ داده در شبکه سراسری گاز کشور در ساعات اولیه بامداد امروز، در برنامه‌ای تلویزیونی اظهار داشت: این اقدام خرابکارانه تروریستی بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۵  بهمن‌ماه) حوالی ساعت یک بامداد در چند منطقه خطوط اصلی سراسری گاز انجام شد که جلسه مدیریت بحران بلافاصله با حضور وزیر نفت، معاونان وزارت‌خانه و همه دستگاه‌های امنیتی در همان ساعت اولیه برگزار شد.

وی افزود: با مدیریت شبکه گاز کشور موفق شدیم شبکه گاز را در همه شهرها و روستاها پایدار نگه داریم البته بخشی از روستاهای استان اصفهان که نزدیک این خط هستند اکنون دچار افت فشار و قطعی گاز هستند که با هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان، در حال تأمین سوخت مایع و گاز مایع (ال‌پی‌جی) برای مردم منطقه هستیم.

مدیر مرکز راهبری گاز کشور با بیان اینکه “اکنون مناطق ایمن‌سازی شدند و عملیات اجرایی تعمیرات آغاز شده”، گفت: انفجارها در دو نقطه (شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس) رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش همه همکاران در صنعت نفت و گاز حل مشکل است و از همه هموطنان درخواست داریم با مدیریت مصرف گاز ما را برای تأمین پایدار گاز در سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری یاری دهند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]