بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان
بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان
بروکرها یا کارگزاری‌ها که در سراسر جهان به عنوان یک واسط میان معامله‌گران قرار دارند؛ برای معامله‌گران امکان ورود و انجام معامله را در بستر اصلی بازارهایی مانند فارکس، ارزدیجیتال و ... فراهم کرده‌اند و هر کدام خدمات مخصوص به خود را به معامله‌گران ارائه می‌دهند.

به همین دلیل معامله‌گران برای انتخاب بروکر، عوامل مختلفی مانند نوع حساب‌های ارائه شده در بروکرها، مقدار سرمایه شخصی، استراتژی معاملاتی و … را بررسی و مقایسه می‌کنند. با آنکه هیچ کدام از بروکرها در سراسر جهان بی عیب و نقص نیستند اما معامله‌گران ایرانی بهتر است در انتخاب بروکر دقت زیادی صرف کنند. برای پیدا کردن بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان لازم است بروکری را انتخاب کرد که دارای اعتبار و رگولاتوری باشد، امنیت داشته باشد و به معامله‌گران ایرانی خدمات ارائه دهد. در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان که در حال حاضر فعال بوده و به معامله‌گران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند، خواهیم پرداخت.

بروکر آمارکتس (AMarkets)؛ یک بروکر معتبر برای ایرانیان

بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس از سال ۲۰۰۷ تاکنون به معامله‌گران فارکس خدمات می‌دهد. این بروکر، پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد و امکان واریز و برداشت ریالی هم دارد. حداقل واریزی به دلار برای معامله از طریق آمارکتس، ۱۰۰ دلار اعلام شده و حداقل اسپرد یورو-دلار این بروکر، ۲٫۲ پیپ است. در حساب‌های ثابت و استاندارد آمارکتس، برای حساب‌های ثابت و استاندارد، هیچ کمیسیونی از معامله‌گر دریافت نمی‌شود.

با ثبت نام در بروکر آمارکتس از لوریج ۱:۳۰۰۰ برخوردار می‌شوید و می‌توانید از پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴ و ۵ نیز استفاده کنید. اگر دنبال بهترین بروکر برای اسکالپ هستید، بسیاری از متخصصان، بروکر آمارکتس را گزینه منطقی و مناسبی قلمداد می‌کنند.

بروکر آمارکتس، از رگوله FSA برخوردار است و به عضویت گروه فایننشال کامیشن درآمده که حفظ سرمایه تا ۲۰ هزار یورو را ضمانت می‌کند. آمارکتس، حساب‌های معاملاتی متنوعی به تریدرها ارائه می‌دهد که از جمله این حساب‌ها می‌توان به حساب‌های ثابت، استاندارد، ECN و رمز ارز اشاره کرد.

بروکر کپیتال اکستند (CapitalXtend)؛ بهترین بروکر برای مبتدیان

بروکر کپیتال اکستند، به عنوان یکی از بهترین بروکرهای فارکس برای تریدرهای ایرانی، از سال ۲۰۲۰ تاکنون فعالیت می‌کند. این بروکر امکان پشتیبانی با زبان فارکسی را دارد و  امکان برداشت و واریز ریالی را هم برای کابران خود فراهم کرده است. با استفاده از بروکر کپیتال اکستند می‌توانید از لوریج ۱:۵۰۰۰ بهره‌مند شوید.

کپیتال اکستند، از دو پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ و ۵ پشتیبانی می‌کند و حداقل اسپرد یورو-دلار آن هم ۲ پیپ است. حداقل واریزی برای کار با حساب استاندارد این بروکر، ۱۰۰ دلار و حداقل واریزی برای معامله با حساب ECN، ۲۰۰ دلار است. معامله‌گران برای فعالیت با این دو حساب (استاندارد و ECN)، اصلاً کمیسیونی نمی‌پردازند.

بروکر کپتیال اکستند، به معامله‌گران مبتدی حساب دمو و آموزش‌های رایگان ارائه می‌دهد و به دلیل پشتیبانی فارسی و برخورداری از پلتفرم‌های معاملاتی کاربرپسند، انتخاب مناسبی برای معامله‌گران مبتدی فارکس به حساب می‌آید.

بروکر آلپاری (Alpari)؛ یکی از بهترین بروکرهای فارکس برای معامله‌گران روزانه

بروکر آلپاری از سال ۱۹۹۸ مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به معامله‌گران فارکس است و در حال حاضر یکی از بهترین بروکرهای دنیا شناخته می‌شود. حداقل واریزی برای فعالیت در این بروکر، ۱ دلار است و همین واریزی کم باعث شده است که بسیاری از افراد از این بروکر برای معاملات روزانه خود استفاده کنند. توجه داشته باشید که حداقل واریزی برای حساب نانو در این بروکر، ۱ دلار است؛ ولی حداقل واریزی برای حساب استاندارد متاتریدر ۴، ۲۰ دلار و حداقل واریزی برای حساب ECN متاتریدر ۴، ۳۰۰ دلار اعلام می‌شود.

حداقل اسپرد یورو-دلار در بروکر آلپاری، ۰٫۲ پیپ است. اگر دنبال بهترین بروکر با اسپرد پایین هستید، بروکر آلپاری یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما محسوب می‌شود. شایان ذکر است که این بروکر از اکثر حساب‌های معاملاتی خود کمیسیون دریافت نمی‌کند. تنها در صورت افتتاح حساب Pro ECN و ECN متاتریدر ۵ باید ۱۶ دلار کمیسیون بپردازید. حداکثر لوریج این بروکر، ۱:۳۰۰۰ است.

بروکر لایت فایننس؛ یکی از بهترین بروکرهای فارکس برای سوئینگ تریدینگ

لایت فایننس (LiteFinance) یا لایت فارکس با برخورداری از رگوله CySEC، یکی از بهترین بروکرهای فارکس است که برای افتتاح حساب ECN در آن، فقط ۵۰ دلار نیاز دارید و این به شما کمک می‌کند که خیلی راحت و بدون نگرانی بتوانید وارد بازار فارکس شوید و معامله کنید.  از طرفی حداقل اسپرد یورو-دلار در این کارگزاری ۲٫۲ پیپ است. بروکر لایت فایننس فقط از حساب‌های ECN کمیسیون دریافت می‌کند که مقدار کمیسیون آن برای هر لات، ۰٫۲۵ دلار است. لوریج حساب ECN در این بروکر، ۱:۱۰۰۰ اعلام می‌شود.

توجه داشته باشید که بروکر لایت فایینس، امکان برداشت و واریز ریالی را برای کاربران ایرانی خود فراهم کرده است. این کارگزاری، امکان افتتاح حساب اسلامی را هم برای کاربران ایرانی خود فراهم کرده است. با توجه به مزایا و خصوصیاتی که این بروکر دارد، بسیاری از متخصصان حوزه تریدینگ، این بروکر را به عنوان یکی از بهترین بروکرهای فارکس برای سوئینگ تریدینگ به حساب می‌آورند.

بروکر ارانته (Errante)؛ یکی از بهترین بروکرها برای ایرانیان

بروکر ارانته از سال ۲۰۱۹ تاکنون مشغول خدمت‌رسانی به تریدرهای فارکس است. حداقل واریزی برای فعالیت در این بروکر، ۵۰ دلار است و لوریج تا ۱:۱۰۰۰ را پشتیبانی می‌کند. حداقل اسپرد یورو-دلار در این بروکر ۲ پیپ است و از قابلیت بونوس هم برای تریدرها برخوردار است. در صورت تمایل به فعالیت در این بروکر می‌توانید از روش واریز و برداشت ریالی هم بهره‌مند شوید. پشتیبانی از سه پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ و ۵ و سی‌تریدر، مزیت دیگری است که می‌توان برای این کارگزاری بیان کرد.

توجه داشته باشید که بروکر ارانته در قالب برنامه بیمه Errante از تعهدات خود در برابر مشتریان تا سقف یک میلیون یورو در مقابل خطای سیستمی، قصور و سهل‌انگاری احتمالی، تقلب و سایر ریسک‌ها که ممکن است منجر به زیان مالی شود، محافظت می‌کند. به علاوه این کارگزاری از رگوله‌های CySEC و FSA نیز برخوردار است.

بروکر ویندزور (Windsor)؛ یکی از بروکرهای معتبر برای تریدرهای ایرانی فارکس

بروکر ویندزور

بروکر ویندوز، یکی از محبوب ترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان  به حساب می‌آید و از سال ۱۹۸۸ تاکنون، به تریدرهای فارکس خدمت‌رسانی کرده است. حداقل اسپرد این بروکر برای یورو-دلار، ۱٫۵ پیپ است و حداقل واریزی برای افتتاح حساب و معامله در این بروکر، ۵۰ دلار اعلام می‌شود.

یکی دیگر از مزایای این بروکر برای معامله‌گران ایرانی، امکان واریز و برداشت ریالی است. اگر به لوریج بروکرها اهمیت می‌دهیم، باید بدانید که لوریج این بروکر، ۱:۱۰۰۰ اعلام می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت و اعتبار این بروکر، مجوزهایی است که از سوی سازمان‌های معتبر دریافت کرده است. در واقع این بروکر، رگوله‌های JSC، FSA، FSC، CMA و CySEC را در اختیار دارد.

به علاوه این بروکر از معامله‌گرانی که حساب پرایم دارند، هیچ کمیسیونی دریافت نمی‌کند. اگر به پشتیبانی فارسی و سریع بروکرها اهمیت می‌دهید، لازم است بدانید که بروکر ویندزور برای معامله‌گران فارسی‌زبان، پشتیبانی ۲۴ ساعته به زبان فارسی ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم بروکرهایی که به ایرانیان خدمات می‌دهند را بررسی کنیم. و انتخاب بهترین بروکر کار چندان دشواری نیست چرا که تمام بروکرهایی که به ایرانیان خدمات می‌دهند در یک سطح قرار دارند. موضوعی که بیشترین تاثیر را در موفقیت شما در بازارهای مالی دارد استراتژی معاملاتی که از آن استفاده می‌کنید است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 3 میانگین: 5]