بارش برف در قم تا صبح فردا ادامه دارد!
بارش برف در قم تا صبح فردا ادامه دارد!

مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به بارش باران، برف و کاهش دما در این استان گفت: بارش باران و برف تا صبح فردا(سه شنبه) ادامه دارد و با ورود سامانه جدید در غروب فردا مجددا بارش ها آغاز می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهران حیدری نبی بیان کرد: بر اساس داده های ایستگاه های هواشناسی، سامانه بارشی از روز گذشته وارد استان شده و بارش های برف و باران ناشی از این سامانه تا صبح فردا ادامه دارد.
وی افزود: از صبح فردا به تدریج بارش ها کاهش خواهد یافت اما از غروب سه شنبه سامانه بارشی جدید وارد استان می شود که برف و باران را به همراه دارد.
به گفته حیدری بنی نفوذ سامانه جدید از غروب سه شنبه که ناپایداری متناوب آن سبب بارش باران و برف و مه آلودگی می شود، تا اواخر روز چهار شنبه یا صبح پنجشنبه ادامه دارد و بارش برف این سامانه جدید نیز مانند بارش شب گذشته خواهد بود.
وی ادامه داد: وزش باد اگر همراه این سامانه باشد، از ۳۰ کیلومتر در ساعت فراتر نخواهد رفت.
مدیرکل هواشناسی قم با بیان اینکه صبح امروز دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر برای قم گزارش شده است، افزود: حداکثر دمای امروز از صفر درجه بالاتر نمی رود.
وی گفت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه کمینه دمای سه و چهار درجه سانتگیراد زیر صفر و بیشینه یک درجه سانتیگراد بالای صفر را پیش بینی می‌کنیم.
این مسئول تاکید کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، هفته سردی را پیش رو داریم.
وی سردترین مناطق ۲۴ ساعت گذشته در استان قم را دستجرد با ۶.۴ درجه سانتیگراد زیر صفر و گرمترین را کوشک نصرت با ۴.۷ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد.
حیدری بنی افزود: از شب گذشته تا کنون روستای بیدهند با ۳۲ میلی متر، بیشترین بارش در استان قم را داشته است و بارش در شهر قم نیز ۲۰ میلی متر گزارش شده است.
وی در پایان تاکید کرد که با توجه به بارش باران و برف هم استانی‌ها باید مراقبت مسائلی چون لغزندگی معابر، کاهش دید افقی و مه آلودگی معابر و یخ زدگی لوله‌های آب باشند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]