رقابت شدید شیبا و دوج / برنده رالی کدام رمزارز است؟
رقابت شدید شیبا و دوج / برنده رالی کدام رمزارز است؟

در هفته گذشته ارزش بازار شیبا با ۷۵ درصد افزایش به محدوده ۲۱ میلیارد دلار رسیده و ارزش دوج کوین (DOGE)، اولین و بزرگ‌ترین میم کوین بازار، تنها با ۲۰ درصد افزایش، حدود ۲۴ میلیارد دلار است.

همزمان با رالی بیت کوین، میم کوین‌ها نیز در هفته‌های اخیر افزایش قیمت فوق‌العاده‌ای داشتند. شیبا اینو (SHIB) در هفته گذشته حدود ۶۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

در هفته گذشته ارزش بازار شیبا با ۷۵ درصد افزایش به محدوده ۲۱ میلیارد دلار رسیده و ارزش دوج کوین (DOGE)، اولین و بزرگ‌ترین میم کوین بازار، تنها با ۲۰ درصد افزایش، حدود ۲۴ میلیارد دلار است.

ارز دیجیتال شیبا اینو اکنون در رتبه یازدهم برترین رمزارز از لحاظ ارزش بازار قرار دارد و تنها یک پله از دوج کوین عقب‌تر است. در همین راستا، پس از پرسیدن نظر ChatGPT، نظر هوش مصنوعی Perplexity در رابطه با این دو میم کوین پرسیده شده است.

از نظر Perplexity شیبا با توجه به عوامل زیر قطعاً پتانسیل تبدیل شدن به بزرگ‌ترین میم‌کوین را دارد.

حمایت جامعه: شیبا اینو از یک جامعه قوی و فعال برخوردار است که می‌تواند به رشد آن کمک کند.

احساسات بازار: احساسات مثبت فعالان بازار نسبت به شیبا می‌تواند منجر به افزایش قیمت و محبوبیت بیشتر آن شود.

لیست شدن در صرافی‌های بزرگ: لیست شدن شیبا در صرافی‌های مهم، دسترسی و نقدشوندگی آن را افزایش داده و می‌تواند سرمایه‌گذاران بیشتری را به سمت آن جذب کند.

توسعه و نوآوری: تلاش‌های مداوم جهت نوآوری و توسعه پروژه، مانند پلتفرم شیباریوم، می‌تواند موجب افزایش تقاضا برای شیبا شود.

توکن‌سوزی: مکانیزم سوزاندن توکن شیبا که کل عرضه آن را کاهش می‌دهد، از دیگر عواملی است که به نفع شیبا اینو عمل می‌کند. در مقابل، دوج‌کوین هیچ پلتفرم بزرگی برای تقویت افزایش قیمت خود ندارد، اما از حمایت ایلان ماسک برخوردار است که بارها از این میم کوین تمجید کرده و حتی امکان پرداخت با دوج‌کوین را برای برخی از شرکت‌های خود فراهم آورده است.

همچنین دوج کوین یک میم کوین پیشرو در بازار به شمار می‌رود و مدت‌ها قبل از شیبا یا تازه‌واردانی مانند بونک، پپه و ویف عرضه شده است.

ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

شیبا اینو در آگوست ۲۰۲۰، توسط شخصی ناشناس با نام مستعار Ryoshi برای سرگرمی و با هزینه‌ی صفر دلار روانه‌ بازار شد. هدف از انتشار این رمزارز، بررسی رفتار مردم با ارز دیجیتالی بود که بدون تبلیغ یا پشتوانه‌ی مالی در جامعه‌ای غیر‌متمرکز معرفی می‌شود. ارز دیجیتال شیبا اینو در بازار‌ کریپتوکارنسی با نماد SHIB نمایش داده می‌شود؛ بلاک چین اختصاصی نداشته و توکنی با استاندارد ERC-۲۰ روی پلتفرم اتریوم است.

ERC-۲۰ مجموعه قوانینی است که باید روی توکنی پیاده‌‌سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. توکن‌هایی که با استاندارد ERC-۲۰ پیاده‌سازی می‌شوند به دلیل امکان استفاده در عملیات‌های جذب سرمایه، بسیار پر کاربرد هستند. پروژه‌‌های وابسته به بلاک چین می‌توانند تا زمان ایجاد بلاک چین اصلی، با ایجاد توکن ERC-۲۰ و برگزاری ICOها برای خود سرمایه جمع‌آوری کنند. به‌‌علاوه، این توکن‌ها را می‌توان روی تمام کیف‌ پول‌های معتبر اتریوم انتقال داد یا ذخیره کرد.

پس می‌توان گفت که ارز دیجیتال شیبا اینو برای مدیریت تراکنش‌ها از قراردادهای هوشمند اتریوم استفاده می‌کند و هزینه‌ انجام تراکنش‌های این رمزارز، نسبتا بالا است. شیبا اینو در ابتدا به عنوان رقیبی برای ارز دیجیتال دوج کوین راه اندازی شد و خود را رقیب این رمزارز معرفی کرد، اما خیلی زود به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]